Meer oproepen door een gespreksadvertentie op Facebook
We hebben al vaker geschreven over hoe je ervoor kunt zorgen dat je meer oproepen ontvangt via de website. Maar wist je dat er ook speciale gespreksadvertenties zijn op Facebook? Deze gespreksadvertenties kunnen ervoor zorgen dat je meer oproepen ontvangt via het social media kanaal Facebook.
Wat is een gespreksadvertentie?
Via een gespreksadvertentie zorg je dat de mensen worden aangespoord om te bellen zodra zij een advertentie van jouw bedrijf op Facebook zien.
Een gespreksadvertentie is een advertentie waar een call-to-action knop met “nu bellen” wordt toegevoegd. Wanneer de mensen vervolgens op de knop “nu bellen” klikken, wordt het belscherm geopend en wordt het telefoonnummer dat jij hebt ingesteld gelijk zichtbaar. De persoon hoeft dan enkel nog maar op de belknop te klikken en de verbinding wordt tot stand gebracht. Hoe je een gespreksadvertentie kunt instellen, lees je hier.
Je kunt ook gebruik maken van een gespreksextensie. Wanneer je gebruik maakt van een gespreksextensie in de gespreksadvertentie, wordt de website geopend in plaats van het belscherm zodra je op de advertentie klikt. De belextensie wordt dan onderaan de website getoond, in plaats van direct in de advertentie. Zodra men genoeg heeft kunnen zien en lezen op jouw website, kunnen ze dan alsnog via de belknop jouw bedrijf bellen.
Offsite telefoonnummer voor een gespreksadvertentie
Wanneer je een gespreksadvertentie inzet, wil je natuurlijk ook weten hoe vaak er is gebeld en wat het resultaat hiervan is geweest. Dit kun je meten door gebruik te maken van call tracking en daarbij een offsite telefoonnummer in te zetten. Door een offsite telefoonnummer in te zetten, weet je precies hoeveel oproepen er uit de gespreksadvertentie komen. Door daarnaast ook het beoordelingsmenu in te zetten, kun je ook direct het resultaat van deze oproepen meten. Het offsite telefoonnummer is een uniek telefoonnummer dat doorgeschakeld wordt naar jouw eigen telefoonnummer.
Facebook verkeer meten met dynamische call tracking
Uiteraard is het ook mogelijk om organisch verkeer vanuit Facebook te meten. Om het verkeer vanuit Facebook te meten, kun je gebruik maken van dynamische call tracking. Bij dynamische call tracking krijgt de bezoeker een uniek telefoonnummer te zien, dat wordt doorgeschakeld naar het reguliere telefoonnummer. Hierdoor kan het surf- en zoekgedrag gekoppeld worden aan de oproep en weet je dus precies hoeveel oproepen er uit Facebook voortkomen en wat de kwaliteit is van de oproepen. Op basis van deze data kun je vervolgens je campagnes en marketingstrategieën optimaliseren.
Voordelen van call tracking in combinatie met gespreksadvertentie
Het inzetten van call tracking voor jouw gespreksadvertentie heeft verschillende voordelen:
- Door offsite call tracking in te zetten voor jouw gespreksadvertentie meet je het aantal oproepen dat tot stand wordt gebracht door de advertentie.
- Door het effect te meten van de advertenties, kun je de advertenties optimaliseren en verbeteren waardoor jij meer oproepen kunt ontvangen.
Maak jij ook gebruik van gespreksadvertenties en wil je hier het resultaat van meten? Of ben je op zoek naar een manier om meer oproepen te genereren en wil je hier graag gespreksadvertenties voor inzetten en middels call tracking de resultaten meten? Neem contact met ons op en we bespreken graag samen de mogelijkheden!