Al 8 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software!
Wij zijn trots om al 8 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software!

Hoe genereer je meer oproepen?

Geschreven door: Natalie
4 MIN LEZEN

Marketingcampagnes zijn er vaak op gericht om websitebezoekers te trekken en conversies te realiseren. Naast dat je conversies wilt realiseren via je marketingcampagnes en website, wil je ook dat deze conversies waardevol zijn. In deze blog lees je hoe je meer telefonische conversies realiseert en hoe je daar waardevolle oproepen van maakt.

1. Call tracking

De belangrijkste tool om meer telefonische conversies te genereren is call tracking. Met deze tool meet je via welke marketingkanalen telefonische conversies worden gerealiseerd. Op basis van deze data kun je campagnes optimaliseren zodat je nog meer telefonische respons krijgt via je campagnes.

2. Optimaliseer je landingspagina’s

Wanneer je meer telefonische conversies wilt realiseren, is het van belang dat je telefoonnummer op elke pagina staat. De consument moet gemakkelijk je telefoonnummer kunnen vinden zodat er direct contact opgenomen kan worden. Ook een duidelijke click-to-call kan bijdragen aan meer telefonische oproepen. De click-to-call of call-to-action moet duidelijk maken wat voor een actie de consument moet ondernemen. Bijvoorbeeld: “Bel nu” of “Neem vandaag nog contact met ons op”. Via deze teksten wordt duidelijk wat je van de consument verwacht.

3. Optimaliseer landingspagina’s ook voor mobiele gebruikers

We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: optimaliseer je website voor mobiele gebruikers. Elke landingspagina die in een advertentie staat, moet geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten. Vervang bijvoorbeeld de contact-formulieren door contactgegevens met een telefoonnummer. Je mobiele website moet zo ingedeeld zijn dat consumenten gemakkelijk kunnen vinden waar zij naar opzoek zijn. Voeg aan elke pagina een click-to-call toe zodat consumenten telefonisch contact met je op kunnen nemen.

4. Call-only & oproep-extensie

Call-only advertenties zijn advertenties via Google Ads die alleen telefonische respons genereren. Wanneer je op zo’n advertentie klikt, wordt er gelijk gebeld naar het bedrijf. Er hoeft dus niet eerst doorgeklikt te worden naar een website. Met call-only advertenties sla je een stap over en kunnen consumenten nog sneller contact met je opnemen.

Naast call-only advertenties kun je ook een oproep-extensie toevoegen in je Google Ads-advertenties. Met deze extensie kunnen consumenten zelf kiezen of zij gelijk bellen of eerst nog een kijkje op je website nemen.

5. Koppel lokale advertenties aan lokale landingspagina’s

Veel lokale zoekopdrachten eindigen via een oproep-extensie in een telefonische oproep. Om degene die wel doorklikken naar je website te stimuleren, kun je een lokale landingspagina tonen met een lokaal telefoonnummers. Op deze manier stimuleer je de consument om te bellen.

6. A/B-testing

Zonder testen weet je nooit welke call-to-action, landingspagina, content of advertentie het beste werkt en dus de meeste conversies genereert. De meeste A/B-tests worden uitgevoerd voor online conversies. Maar niet elke consument wil online converteren. Vooral in het geval van luxe producten of ingewikkelde diensten willen consumenten telefonisch contact. A/B-testing is nodig om het pad van de consument – voordat hij of zij belt – te optimaliseren.

Je kunt bijvoorbeeld meerdere call-to-actions testen met verschillende call tracking telefoonnummers zodat je meet welke call-to-action de beste is en dus de meeste conversies realiseert. Je kunt daarnaast ook nog verschillende formats inzetten of de kleur van het telefoonnummer laten verschillen.

Met deze A/B-tests is het handig om dynamische call tracking in te zetten zodat je meet welke optie de meeste conversies oplevert. Je kunt met call tracking de oproepen naderhand ook beoordelen zodat je weet of het een waardevolle conversie was.

7. Aankondiging per kanaal

Met de ‘aankondiging per kanaal’ ben je goed voorbereid op de oproep. De aankondiging vertelt je via welk kanaal de oproep is gerealiseerd. Met deze informatie kun je je goed voorbereiden. Als jij bijvoorbeeld een campagne hebt lopen via Facebook en de ‘aankondiging per kanaal’ laat je weten dat de oproep via Facebook gegenereerd is, is er een grote kans dat er gebeld wordt voor die campagne. Op die manier ben je dan goed voorbereid op het gesprek.

Een andere manier om waardevolle oproepen te realiseren is multi-nummeruitgifte. Met multi-nummeruitgifte worden er meerdere telefoonnummers getoond op één website. Consumenten kunnen op die manier gelijk bellen naar de afdeling of locatie die zij graag willen spreken.

8. Call recording

Met call recording worden alle oproepen, die gerealiseerd zijn via call tracking, opgenomen. Deze zijn terug te luisteren in ons dashboard. Door oproepen terug te luisteren en te evalueren, kun je de service en kwaliteit verbeteren. Door het verbeteren van je service, haal je meer waarde uit telefoongesprekken.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief