Al 8 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software!
Wij zijn trots om al 8 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software!

In gesprek met Evert de Jong van Brandmerck

Geschreven door: Natalie
5 MIN LEZEN

Deze maand hebben we een interview met Evert de Jong van Brandmerck. Brandmerck is een online marketing bureau dat inmiddels bijna 5 jaar bestaat. Brandmerck is gevestigd in Sneek. Bij Brandmerck kun je terecht voor Google Ads, SEO en Social Media. Daarnaast proberen zij continu te blijven uitbreiden, waardoor ze nu ook druk bezig zijn om marketplaces op te pakken. Brandmerck is ook hard gegroeid. Voordat Evert bij Brandmerck kwam, bestond het team uit 3 ondernemers en 2 personeelsleden. Nu, zo’n 3,5 jaar later, zijn ze met een team van zo’n 18 tot 20 personeelsleden. Een mooie groei dus en dat merken ze zelf ook aan het klantenbestand en het verder professionaliseren van alle diensten. 

De kernwaarden van Brandmerck zijn: focus op resultaat, gevoel voor verantwoordelijkheid en de beste zijn. Ze vinden het belangrijk om alle resultaten inzichtelijk te hebben en volgens Evert is dit ook één van de redenen dat zij met AdCalls samenwerken. Daarnaast monitoren zij continu of alles goed gaat en trekken ze ook direct aan de bel als dat niet het geval is en willen ze continu het beste voor zichzelf, maar ook voor de opdrachtgevers. 

Evert de Jong, 28 jaar, is verantwoordelijk voor de hele Google Ads Divisie samen met Nico, Rick en Esther. Nadat hij commerciële economie in Leeuwarden heeft gestudeerd kwam hij bij Brandmerck terecht. De open cultuur, de sfeer en de ambitie van Brandmerck is iets dat goed bij Evert past. 

Inzicht in resultaat

Brandmerck vindt het belangrijk om net dat stapje extra te doen voor de opdrachtgevers. Zo pakken zij elke maand in elke divisie (SEO, Social Media, Google Ads) een opdrachtgever waar ze net wat extra’s voor doen en dat vermelden ze ook. Evert: “We communiceren heel veel naar opdrachtgevers. Na elke werkzaamheden die we doen sturen we ook een mail of bellen we. We zijn heel open, als het niet goed gaat zeggen we het ook. Daarnaast bieden we heel veel inzicht in de resultaten met o.a. AdCalls”

Van online terug naar de winkel

Het afgelopen jaar heeft Brandmerck ook veel veranderingen gezien door Corona. “We hebben het afgelopen jaar gezien dat vooral bij shops Corona heel erg heeft meegespeeld in de online besteding. Je ziet dat dit nu weer een beetje vlakker wordt. Dit is iets waar we rekening mee moeten houden, maar biedt ook nog meer uitdaging om nog beter te gaan presteren. Je merkt dat de normale samenleving weer begint, dat mensen weer meer naar de winkels gaan.”

Ook de rol als online marketeer verandert steeds meer. Evert: “Google Ads wordt heel erg geautomatiseerd. Google probeert de expert een beetje weg te houden, maar het blijft een kwestie van testen. Welke biedstrategie werkt het beste en hoe verhouden deze zich tot elkaar? Ik krijg veel accounts van mensen die zelf al iets hebben gedaan en je merkt dan dat je met een aantal kleine aanpassingen nog steeds veel kunt veranderen.”

AdCalls: laagdrempelige tool

Ook de tools die Brandmerck gebruiken zorgen ervoor dat zij hun werk goed kunnen uitvoeren. Zo werken zij onder andere met Google Analytics, Search Console, Rank Tracker, Data Studio en uiteraard AdCalls. “We zijn continu bezig om het totaalpakket af te leveren.”

Evert: “We maken nu zo’n 1,5 jaar gebruik van AdCalls. We willen zoveel mogelijk inzicht leveren aan de opdrachtgever, maar ook voor onze eigen diensten is het erg belangrijk. Wanneer je alleen maar offerte aanvragen ziet, maar mensen pakken snel de telefoon, dan krijg je scheve verhoudingen. Wij zouden dan een advertentie kunnen onderbreken, terwijl die wel telefonische conversies binnenkrijgen. We wilden altijd al de telefonische conversies kunnen meten en toen Milou, onze Partner Manager op ons pad kwam, zijn we hiermee aan de slag gegaan. Het is een laagdrempelige tool die we zo hebben ingesteld. Ook voor de opdrachtgevers is het heel fijn, want zij kunnen zien waar hun geld naartoe gaat en wat eruit komt.”

AdCalls meenemen in het begintraject

Toch merkt Evert soms ook dat klanten het spannend vinden om te starten, o.a. door de kosten. “Ik leg dan uit dat ze bijvoorbeeld vijf telefoontjes extra kunnen krijgen. Stel dat daar drie offerte aanvragen uit komen waarvan er maar één hoeft door te gaan, dan hebben we de kosten er al uit. Ondernemers die echt stappen willen maken, geven het gelukkig zelf ook aan: we willen alles meetbaar hebben en doen jullie waar je goed in bent en wat vertrouwd voelt. Dat werkt voor ons ook het beste.”

Voor Brandmerck is het dus erg belangrijk om campagnes te sturen op 100% van de data. Dit is dan ook de reden dat zij dit direct meenemen in het begintraject. “We sturen in het begintraject al op alles meetbaar maken. We zien ook dat als we dit direct meenemen, het door de opdrachtgever ook makkelijker opgepakt wordt. Als je bij ons komt willen we het goed doen, dus dan hebben we dit ook nodig.”

“Je ziet bijvoorbeeld bij een klant van ons, een groothandel uit Sneek, waar wij AdCalls voor inzetten, dat 64% van de aanvragen afkomstig is uit telefonisch verkeer.”

Telefonische conversie meten onmisbaar bij B2B

“Mijn tip is om te benadrukken hoe belangrijk AdCalls is. Als je gaat polsen hoeveel telefoontjes ze binnen krijgen, hebben ze daar vaak geen inzicht in. En ook: wat voor telefoontjes zijn het? Dat je daar ook echt op kunt sturen vind ik heel goed bij jullie. Met name in de B2B vind ik AdCalls een onmisbare factor voor Google Ads.”

“Bedankt voor je tijd en het leuke gesprek Evert. Heel veel succes met Brandmerck en op naar mooie samenwerkingen samen.” Wil je ook samen meer resultaat behalen? Neem dan contact met ons op. 

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief