Al 8 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software!
Wij zijn trots om al 8 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software!

De voordelen van een telefonische lead

Geschreven door: Dennis van Dijk
2 MIN LEZEN

Vaak wordt gedacht dat een online lead veel waardevoller is dan een telefonische lead. Toch is een telefonische lead heel belangrijk en onmisbaar in het analyseren van je campagnes. In dit blog lees je verschillende redenen waarom een telefonische lead onmisbaar is! 

Telefonisch zoekverkeer zorgt voor meer telefonische conversies

Wie zoekt er tegenwoordig niet snel iets op zijn telefoon, in plaats van zijn computer op te starten? Meer dan de helft van alle online zoekopdrachten wereldwijd wordt gedaan via de telefoon en dit zal in de komende jaren alleen maar blijven stijgen. Mensen zijn hierdoor ook eerder geneigd om te bellen. Steeds meer bedrijven hebben hun website geoptimaliseerd, zodat deze ook op telefoons gebruiksvriendelijk is. Door bijvoorbeeld bel buttons op de website, kunnen mensen gemakkelijk het bedrijf bellen. Wat dus leidt tot meer telefonische leads.

De kwaliteit van een telefonische lead ligt veel hoger dan een online lead

Of een (potentiële) klant binnenkomt via een online formulier of via de telefoon, de klant toont aan interesse te hebben in je product of dienst. Toch leidt een telefonische lead sneller tot een conversie dan een online lead. Dit komt doordat de beller vaak al verder zit in de salesfunnel. De beller stelt vaak inhoudelijke vragen en staat meer open voor een aankoop. Uit onderzoek van Curvearro blijkt dat telefonische leads 10 keer meer kans hebben om te converteren dan online leads. 

Telefoongesprekken zorgen voor meer persoonlijkheid

Telefonische leads zorgen ook voor een betere band tussen het bedrijf en de (toekomstige) klant. Via de telefoon kun jij de klant zo goed mogelijk te woord staan en aan de behoeftes voldoen. Een ander groot voordeel is dat je eventuele bezwaren of twijfels aan de telefoon direct kunt weghalen. De klant zal dit veel persoonlijker ervaren dan dat hij of zij een contactformulier invult op de website. Het zorgt er immers ook voor dat de kans groot is dat de telefonische lead een loyale klant gaat worden. Het is daarom belangrijk om in je campagnes te sturen op telefonisch contact.

Meer inzicht in telefonische leads

Het is gemakkelijk om inzicht te krijgen in je online leads. Maar wist je ook dat het mogelijk is om inzicht te krijgen in je telefonische leads? Met AdCalls kan dit! Wij bieden door middel van dynamische call tracking inzichten in welke zoekwoorden, campagnes en landingspagina’s telefonische leads genereren. Door call recording is het ook mogelijk om telefoongesprekken op te nemen en te beoordelen. Zo zie je met call tracking direct het resultaat van je telefonische leads. Hiermee kun je uiteindelijk je campagnes optimaliseren, wat leidt tot meer telefonische leads en dus waardevollere leads.

Wil je call tracking ook inzetten of zet je call tracking al in, maar ben je benieuwd naar wat er nog meer mogelijk is? Neem dan contact met ons op.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief