Al 7 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software.
Wij zijn trots om al 7 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software.

5 voordelen van call recording

Geschreven door: Natalie
2 MIN LEZEN

Naast het meten van de telefonische conversie, kun je bij AdCalls ook gebruik maken van het opnemen van de oproepen. Het opnemen van de oproepen heeft verschillende voordelen. In dit artikel lees je de 5 voordelen van call recording.

Wat is call recording? 

Call recording is het opnemen van je inkomende oproepen. Dit geldt enkel voor de oproepen die via call tracking worden gerealiseerd. Je kunt de oproep terugluisteren via ons dashboard. 

De 5 voordelen van call recording:

De voordelen van het opnemen van je inkomende oproepen op een rij. 

1. Verbeter je sales team

Door gesprekken op te nemen en deze terug te luisteren, kun je de gesprekken van het sales team verbeteren. Je kunt dit op regelmatige basis doen en deze informatie gebruiken voor eventuele beoordelingsgesprekken. Je kunt de gesprekken gezamenlijk terugluisteren, zodat het hele team van elkaar kan leren. Daarnaast kun je ook de gesprekken individueel terugluisteren, zodat het hele gesprek samen geanalyseerd kan worden.

2.Strategie bewaken

Niet alleen voor het salesteam is call recording interessant, maar ook voor het marketingteam. Als marketingteam moet je de strategie kunnen bewaken. Aangezien het telefonische contact vaak het eerste contact is voor jouw potentiële klant, is het belangrijk dat dit aansluit bij de marketingcommunicatie vorm van jouw bedrijf. Je kunt door de gesprekken terug te luisteren dit continue monitoren. 

3. Klanttevredenheid meten 

Door gesprekken op te nemen kun je de algemene klanttevredenheid meten en kan de kwaliteit van de telefonische hulp worden gewaarborgd. Op basis hiervan kan het script worden aangepast en processen anders worden ingericht. 

4. Kwalificeren van de leads

Wanneer het salesteam het erg druk heeft, kan het natuurlijk zijn dat zij geen tijd hebben om de leads te kwalificeren. Door gesprekken op te nemen, kan ook achteraf de lead nog worden gekwalificeerd. Door leads te kwalificeren, kan het marketingteam ook sturen op de waarde en op basis hiervan betere marketing- en sales beslissingen maken. 

5. Maak een goede eerste indruk

Het telefonische contact is vaak het eerste contact met jouw (potentiële) klant. Voor de collega’s die de telefoon aannemen, is het dus belangrijk dat zij de juiste tone of voice aanhouden voor hun gesprekken. Op deze manier maak je direct een goede indruk! 

Wil je meer weten over het opnemen van oproepen? Neem dan contact met ons op. 

 

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief