In gesprek met Suzan van Heck van CaseMarketing
Suzan van Heck, eigenaresse van CaseMarketing, is al meer dan 17 jaar marketeer en heeft veel veranderingen meegemaakt binnen de online marketing wereld. Haar bureau CaseMarketing bestaat inmiddels ook al meer dan 8 jaar. Het is een online marketing bureau, dat volledig gespecialiseerd is in Google Ads campagnes beheren voor MKB klanten. Dit doet Suzan samen met haar collega Evi. Suzan’s missie: “Ik wil niet de grootste zijn, maar wel de beste”. Met CaseMarketing wil ze superieure diensten leveren, maar wel met een klein team, zodat klanten de persoonlijke aandacht krijgen die ze verdienen. Suzan vindt het belangrijk dat klanten ook echt klant zijn en dat zij ze zelf ook regelmatig spreekt. Daarnaast is CaseMarketing 1,5 jaar geleden ook begonnen met het geven van trainingen op het gebied van Google Ads.
Sinds ruim een jaar staat de SEA academy (een grote online leeromgeving) live. Suzan: “De academy is ontzettend hard gegroeid en inmiddels de grootste Google Ads e-learning omgeving van Nederland. We hebben meer dan 140 video’s op het gebied van Google Ads en gerelateerde onderwerpen. De trainingen richten zich op ondernemers (dienstverleners) die nog geen of weinig ervaring hebben met Google Ads. Het doel is om ze te leren hoe ze op een structurele manier meer leads en klanten krijgen via Google”
De groei van CaseMarketing is echt gekomen op het moment dat Suzan zelf zichtbaar is geworden. Ze heeft een plek voor de camera gepakt en heeft haar gezicht laten zien. “Het is nog maar 2,5 jaar geleden dat ik besloot zichtbaar te worden. Van de 8 jaar heb ik zo’n 6 jaar verstopt gezeten achter mijn beeldscherm, want ik durfde het niet. Het is ongelooflijk wat zichtbaarheid met je bedrijf kan doen. Daardoor ben ik zo gegroeid.”
Samenwerking AdCalls
“Omdat we de beste willen zijn, leggen we de lat hoog wat betreft onze dienstverlening. We willen ook met de beste tools werken en zo kwamen we met AdCalls in aanraking. De samenwerking met AdCalls en Patrick is heel erg prettig. We kunnen het persoonlijke contact erg waarderen. We hebben altijd het gevoel dat we hele leuke, warme banden hebben met elkaar en niet dat je een nummertje bent. Jullie blijven ook continu doorontwikkelen en helpen ons ook met het uitleggen richting de klanten. Juist ook omdat jullie die extra service aanbieden zoals live trainingen, is het voor ons nog aantrekkelijker om AdCalls te promoten.”
Werken met de beste tools
Momenteel zet CaseMarketing AdCalls in voor een aantal klanten. Suzan: “Ik wil alleen werken met de beste tools en ik geloof dat AdCalls de beste tool is. Toen ik net begon met Google Ads hoorde ik al veel over AdCalls, dus dacht daar moet ik wat mee doen. We zijn toen met elkaar gaan samenwerken en die samenwerking bevalt zo ontzettend goed dat ik er niet eens over nadenk ooit te gaan switchen.”
Optimaliseren met de juiste data
Zodra Suzan aan de slag gaat met Google Ads campagnes, vindt zij het belangrijk dat de metingen in orde zijn. “Als telefonische conversies een belangrijke rol spelen, stuur ik aan om AdCalls in te zetten zodat we meer inzage krijgen. We hadden een klant die eerst niet met AdCalls werkte, waarbij bepaalde zoekwoorden relatief duur leken te zijn en geen conversies leken op te leveren.”
“Nadat we AdCalls hadden ingezet kwamen we erachter dat die zoekwoorden wel degelijk belangrijk waren voor de conversies. Als een klant veel telefoontjes krijgt, moet je daar gewoon iets mee doen. Als je die inzage niet hebt, zou je verkeerd gaan optimaliseren.”
Inzicht in de resultaten
Aan de andere kant zijn er ook klanten die weinig conversies hebben. Hierdoor kan het soms lastig zijn om de campagnes goed te optimaliseren. “In dit soort gevallen kan AdCalls echt het verschil maken. We krijgen dan meer conversies in het Google Ads account, waardoor we de campagnes beter kunnen optimaliseren. Momenteel heb ik ook een klant die zowel service als verkoop oproepen krijgt op dezelfde lijn. Ik kan dan met AdCalls zien welke Google Ads campagnes leiden tot welk soort telefoontjes. Hier zet ik het beoordelingsmenu voor in. Elke maand sturen wij de klanten een rapportage en in die rapportage laat ik dan ook zien hoeveel telefoontjes er zijn geweest via Google Ads. Zo krijgt de klant ook zelf inzage van wat er nou precies is gebeurd.”
Volgens Suzan is het inzetten van call tracking van groot belang als telefonie een grote rol speelt binnen het bedrijf. “Ook als je adverteert in de lokale krant of magazine. Elke ondernemer die gebeld wordt met aanvragen voor offertes of dingen om te verkopen moet met call tracking aan de slag. Zodat je echt inzicht krijg in de data en weet wat je aan het doen bent. Iedereen heeft maar 1 keer het geld om uit te geven en wilt dat zo goed mogelijk doen. Je wilt dit stoppen in de kanalen die het meest rendabel voor jou zijn.”
Suzan, heel erg bedankt voor het leuke gesprek! Wil je ook meer weten over call tracking en de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.