icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter Checkmark blue icon-plus dehaze chevron-down person close

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bel direct met een van onze specialisten op +31 (0)20 2148800

Waarom marketeers call tracking inzetten

In deze blog geef ik je vijf redenen waarom marketeers call tracking in moeten zetten. Ten eerste levert het waardevolle data op waarmee je je beter kan verantwoorden aan de klant en waarmee je campagnes kan optimaliseren op basis van complete data. Daarnaast meet je een betrouwbare ROI en stijgt je conversieratio. Lees verder voor de andere redenen.

1. Waardevolle data

De belangrijkste reden voor marketingbureaus om call tracking in te zetten is data. De data die gegenereerd wordt is erg waardevol. Zonder call tracking-data is er een kans dat marketingcampagnes bestempeld worden als niet effectief, terwijl deze campagnes wel effectief kunnen zijn. Ze kunnen namelijk telefonische conversies realiseren. Na het inzetten van call tracking weet je zeker hoeveel web- en telefonische conversies een campagne oplevert.

Call tracking geeft marketeers net zoveel inzicht in telefonische conversies dan ze nu hebben in web conversies. Je meet met call tracking welke online en offline marketingkanalen leiden tot telefonische respons.

2. Verantwoording

Naast dat je voor jezelf duidelijk hebt welke marketingkanalen tot conversies leiden, kan je dit ook beter aantonen aan de klant. Je moet kunnen onderbouwen waarom jij investeert in bepaalde marketingkanalen. De klant verwacht resultaten te zien. Door zowel web als telefonische conversies te meten, kan je een volledig overzicht tonen en je dus beter verantwoorden.

3. Waardevolle conversies

Met AdCalls kan je naast het meten van telefonische conversies ook meten hoe waardevol ze zijn. Nadat een oproep heeft plaatsgevonden, kan je deze beoordelen met bijvoorbeeld ‘verkoop’ of ‘lead’. Ook is er de mogelijkheid om een eigen beoordelingsmenu samen te stellen. Zo weet je precies wat de resultaten zijn van een oproep en welke marketingkanalen leiden tot waardevolle oproepen. Je hebt dus nog meer data waardoor je nog beter kan optimaliseren.

4. Betrouwbare ROI

Call tracking-data kan geïntegreerd worden in externe systemen, bijvoorbeeld in Google Analytics. Na het integreren van call tracking in Analytics heb je zowel inzicht in web als telefonische conversies. Je hebt een volledig overzicht van de resultaten uit je marketingactiviteiten. Doordat er meer conversies worden gemeten zal je conversieratio stijgen en zal je ROI betrouwbaarder zijn. Met deze data optimaliseer je campagnes op basis van completere data. Wanneer een marketingkanaal vooral verkopen oplevert, zal je daar meer in gaan investeren dan wanneer een marketingkanaal alleen servicevragen oplevert.

5. Dashboard

Het dashboard van AdCalls is zowel voor marketingbureaus als voor eindklanten beschikbaar. Als marketeer heb je één inlog waarmee je toegang krijgt tot meerdere accounts. Met beiden een eigen inlog is de data altijd toegankelijk voor iedereen.

Conclusie

Na het inzetten van call tracking heb je inzicht in nog meer data, weet je welke marketingkanalen leiden tot waardevolle oproepen, stijgt je conversieratio en bereken je een betrouwbare ROI. Daarnaast is de data altijd toegankelijk via ons dashboard of via externe systemen. Hebben deze punten je overtuigd om ook call tracking in te zetten? Neem dan contact met ons op. Heb je nog vragen over bijvoorbeeld de mogelijkheden? Vraag dan een demo aan.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls