Verhoog het succes van je marketingcampagnes met call tracking
Nieuwe kansen creëren en resultaten van online campagnes verbeteren, dat is de focus van online marketeers. Maar hoe zet je online bezoekers om in waardevolle leads? In deze blog geven wij 4 tips over hoe de betrokkenheid van online bezoekers verhoogt kan worden, zonder dat het advertentiebudget verhoogd wordt. Maar door het inzetten van call tracking.
Tip 1: Zorg ervoor dat alle telefoonnummers op de website worden gemeten
Call tracking maakt het mogelijk om telefonische conversies te meten. Als je gebeld wordt, moet je kunnen achterhalen via welk marketingkanaal dit telefoontje binnenkomt. Met het beoordelen van oproepen, kun je achterhalen of leads binnenkomen via de telefoon. Zo zie je welke verkeersbronnen daadwerkelijk conversies genereren en kun je in deze bronnen investeren.
Tip 2: Kies voor Click-to-Call
Eigenlijk kun je tegenwoordig niet meer zonder een click-to-call button. Een studie van Nielsen geeft aan dat 74% van de mensen via hun mobiel gebruik maakt van zoekmachines in het aankoopproces. Daarnaast constateert Ipsos dat 61% van de mensen het zeer belangrijk vindt om te kunnen bellen met een bedrijf tijdens de verschillende fases in een aankoopproces. Als er geen click-to-call button is, zegt 47% van de mensen erg gefrustreerd te raken en eerder te kiezen voor een ander bedrijf. Dit geeft aan hoe belangrijk het is om een click-to-call button te plaatsen op je website.
Tip 3: Plaats het telefoonnummer op de juiste plek
De plek waar je een telefoonnummer plaatst, is enorm belangrijk. Dit lijkt een klein verschil, maar het heeft wel degelijk invloed op het aantal telefonische conversies.
Wanneer je telefoonnummer op de homepage duidelijk staat vermeld, word je als bedrijf sneller gebeld dan wanneer het telefoonnummer moeilijk te vinden is. In dat laatste geval bellen mensen minder snel en loop je leads mis.
Door A/B-testing of eye-tracking kan onderzocht worden wat de beste positie is voor een telefoonnummer. Zet in een call-to-action bij het telefoonnummer wat jij wilt dat de bezoeker doet. Deze kleine verandering kan een groot verschil maken.
Tip 4: Ontvang iedere beller met een glimlach
Gesprekken via de telefoon kunnen klanten binden aan je bedrijf, maar het kan tegelijkertijd ook een negatief effect hebben. Als de klant niet vriendelijk geholpen wordt of als vragen onbeantwoord blijven, is de klant minder tevreden. Call recording kan helpen bij het verbeteren van de kwaliteit en service. Door telefoongesprekken terug te luisteren en te evalueren, kan de service verbeterd worden. Als werkgever kun je terugluisteren hoe je werknemers de telefoon opnemen en hoe ze vervolgens het telefoongesprek afhandelen.
Deze vier tips zijn eenvoudig toe te passen en zijn net dat ene stapje extra in je online strategie. Pas ze toe en meet met call tracking wat het effect is voor jouw bedrijf.
Wil je weten wat call tracking kan betekenen voor jouw organisatie? Neem contact met ons op.