icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter Checkmark blue icon-plus dehaze chevron-down person close

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bel direct met een van onze specialisten op +31 (0)20 2148800

Rapporteer call tracking-data in DoubleClick Campaign Manager

DoubleClick Campaign Manager is hét advertentieplatform van Google voor het serveren van beeld- en tekstadvertenties binnen meerdere kanalen. Veel marketeers maken gebruik van DoubleClick Campaign Manager. Omdat wij graag inspelen op de behoefte van onze opdrachtgevers introduceren wij hierbij de nieuwe integratie met DoubleClick Campaign Manager. Met onze integratie kun je oproep-conversies als Floodlight Activity rapporteren in DoubleClick.

Hoe werkt Floodlight?

Floodlight is een optionele functie in DoubleClick Campaign Manager. Hiermee kun je conversies bijhouden en rapporteren. Je kunt de acties van jouw website gebruikers bijhouden nadat zij een advertentie hebben bekeken of er op hebben geklikt. Daarnaast kun je doelgroepen instellen, die je vervolgens weer gericht kunt bereiken. Je stelt lijsten samen van gebruikers die specifieke acties hebben verricht op jouw website. Deze kun je vervolgens gericht targeten met de volgende campagne.

Wat kun je met deze integratie?

Door het bijhouden van conversies met Floodlight kun je de effectiviteit van online campagnes bepalen, door middel van zowel verkoop als de gebruikersactiviteit op je website. Je kunt dus bepalen hoeveel aankopen er worden gedaan via je website, maar ook hoe vaak er bijvoorbeeld een contactformulier is ingevuld.

Met onze integratie kun je ook oproep-conversies als Floodlight Activity rapporteren in DoubleClick Campaign Manager. Alle oproepen die gerealiseerd worden via call tracking worden verstuurd naar DoubleClick Campaign Manager. Met behulp van de Floodlight Activity-eigenschappen kun je bepalen hoe vaak een oproep-conversie mag meetellen.

Alle voordelen op een rij:

  • Meet alle telefonische conversies vanuit de kanalen waarop je adverteert rechtstreeks in DoubleClick Campaign Manager
  • Krijg volledige data door ook je oproep-conversie mee te laten tellen in het succes van je campagnes
  • Optimaliseer je online campagnes op basis van volledige data

Klaar om aan de slag te gaan met deze integratie of heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Arnold
Geschreven door Arnold
Marketing Manager bij AdCalls