Al 7 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software.
Wij zijn trots om al 7 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software.

Oproep-conversies nu ook in Microsoft Advertising

Geschreven door: Natalie
2 MIN LEZEN

Microsoft Advertising is hét zoekmachine advertentieplatform van Microsoft. Het is zeker nog niet zo groot als Google, maar toch kan het interessant zijn om in te zetten. Net als bij Google Ads, wordt een campagne in Microsoft Advertising ook geoptimaliseerd aan de hand van de zoekwoorden die tot relevante conversies leiden. Vanaf nu is het ook mogelijk om oproep-conversies inzichtelijk te maken in de interface van Microsoft Advertising.

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing trekt steeds meer publiek. Dit komt onder andere doordat bij de nieuwe Microsoft desktops en tablets Bing als standaard zoekmachine staat ingesteld. Des te meer reden om voor ons ook een koppeling met Microsoft Advertising te realiseren. Maak een koppeling vanuit ons dashboard met Microsoft Advertising en zie nu ook welke zoekwoorden in Microsoft Advertising hebben geleid tot een telefonische conversie.

Hoe het werkt

Heb je een Microsoft Advertising-campagne en wil je ook oproep-conversies meten? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ten eerste dien je een JavaScript van Microsoft Advertising voor het meten van gebeurtenissen op de website te implementeren.
  2. Vervolgens maak je een doelmeting aan in Microsoft Advertising, zodat er ook daadwerkelijk oproepen verstuurd kunnen worden naar Microsoft Advertising.
  3. Als derde stap moet je je account verifiëren.
  4. Als laatste stap kun je in ons dashboard bepalen welke oproepen je wenst te versturen naar Microsoft Advertising. Wil je enkel de unieke oproepen of wil je ook terugkerende oproepen versturen?

Microsoft Advertising optimaliseren

Door middel van de doelmeting die je hebt aangemaakt in Microsoft Advertising, versturen wij de oproepen door vanuit ons dashboard. Op die manier kun je zien welke zoekwoorden hebben geleid tot een oproep via je je website.

Je kunt nu je Microsoft Advertising campagnes optimaliseren op zoekwoordniveau. Twijfelen over of een zoekwoord wel of niet waardevol is, hoeft niet meer. Met de call tracking-data in Microsoft Advertising heb je volledige en betrouwbare data waardoor je de juiste marketingbeslissingen kunt nemen.

Heb je nog vragen over deze mogelijkheid of over call tracking in het algemeen? Neem dan contact met ons op.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief