icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter Checkmark blue icon-plus dehaze chevron-down person close

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Meerdere vestigingen en portalen meten

Beschik jij over een website met meerdere telefoonnummers? Bijvoorbeeld voor verschillende vestigingen of afdelingen. Dan is multi-nummeruitgifte wat voor jou! De reguliere werking van dynamische call tracking geeft één telefoonnummer per nieuwe bezoeker uit. Met multi-nummeruitgifte worden er meerdere telefoonnummers uitgegeven. Op die manier wordt naast het verwijzende kanaal ook de vestiging gemeten waarmee de websitebezoeker contact heeft opgenomen. Multi-nummeruitgifte kan ook toegepast worden wanneer je voor verschillende regio’s een specifiek netnummer wilt tonen.

Hoe werkt multi-nummeruitgifte?

Bij call tracking worden de telefoonnummers op de website vervangen door telefoonnummers voor call tracking. Wanneer een bezoeker via een te meten marketingkanaal je website bezoekt, wordt er op de desbetreffende plek het telefoonnummer dat toebehoort aan zowel de verwijzende bron als de desbetreffende vestiging weergegeven.

De vestigingen-rapportage

Wanneer je ervoor kiest om multi-nummeruitgifte toe te passen, kun je er ook voor kiezen om een extra rapportage-pagina toe te voegen aan het dashboard: de vestigingen pagina. Hierop zijn de volgende gegevens terug te vinden:

  • Het aantal oproepen per vestiging, inclusief de voornaamste oproep-statistieken
  • De eventuele beoordelingen van de oproepen per vestiging
  • En een overzicht van de best-presterende verkeersbronnen en media per vestiging.

Portalen meten

Een andere mogelijkheid die AdCalls aanbiedt, is het meten van portalen. Wanneer je telefoonnummer vermeld staat op verschillende portalen, kan AdCalls inzichtelijk maken welk zoekverkeer contact opneemt via een portaal en welk zoekverkeer je website bezoekt via een portaal en vervolgens telefonisch contact opneemt. Voorbeelden van portalen zijn: Marktplaats, Ebay, Autotrack, AutoScout24 en Autotrader.

Zo’n telefoonnummer op een portaal wordt ook wel een offsite telefoonnummer genoemd. Dit zijn telefoonnummers die zich niet op je website bevinden. Offsite telefoonnummers worden ingezet om telefoonnummers op onder andere externe portalen te meten.

Wil jij ook multi-nummeruitgifte toepassen of verschillende portalen meten? Laat het ons weten.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls