Al 8 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software!
Wij zijn trots om al 8 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software!

Integreer AdCalls met jouw CRM-systeem

Geschreven door: Dennis van Dijk
2 MIN LEZEN

Bij AdCalls geloven we in voortdurende innovatie, mede door middel van waardevolle tech-partnerships. Onze ambitie gaat verder dan het leveren van een optimalisatietool; we streven ernaar een strategische partner te zijn. Actief betrokken bij het identificeren van specifieke uitdagingen, is het ons doel om jouw marketingstrategie naar nieuwe hoogten te tillen. Ontdek waarom een integratie tussen AdCalls en bekende systemen zoals HubSpot, Salesforce, Pipedrive en LEF van onschatbare waarde zijn.

Automatiseer en verbeter je sales proces

Door Call Tracking data te integreren in je CRM-systeem, automatiseer je cruciale delen van het sales proces. Wanneer organisaties gebruikmaken van een CRM systeem, worden leads vanuit bijvoorbeeld  inkomende formulieren doorgaans automatisch verwerkt. Bij inkomende oproepen blijft de organisatie echter afhankelijk van salesmedewerkers die deze telefonische leads handmatig in het systeem loggen.

Door middel van een CRM-integratie kunnen inkomende oproepen direct worden verwerkt als potentiële leads in het betreffende systeem, waardoor je niet langer afhankelijk bent van handmatige processen. Dit leidt tot een efficiëntere werkwijze en een betere opvolging waardoor geen enkele kans vanuit de marketinginspanningen verloren gaat.

In de onderstaande case hebben we het verkoopproces voor een van onze opdrachtgevers in de automotive-industrie geanalyseerd. Allereerst hebben we de bestaande situatie zonder de inzet van AdCalls inzichtelijk gemaakt. Vervolgens hebben we Call Tracking geïmplementeerd om telefonische conversies meetbaar te maken en deze data middels een integratie te verwerken in het CRM systeem. Deze opdrachtgever maakt gebruik van LEF, een veelgebruikt lead-management systeem in de automotive sector.

 

Door middel van de integratie met LEF worden inkomende oproepen direct verwerkt als potentiële leads en kunnen de oproepen ook worden gekoppeld aan bestaande contacten. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijke toename van het aantal geregistreerde leads in het systeem en een verbeterde opvolging vanuit sales. Hierdoor is het conversieratio met ruim 40% gestegen.

Begrijp de behoeften van je leads

Middels een integratie kunnen we ook waardevolle oproep-data vanuit ons dashboard meesturen naar het CRM-systeem, waardoor sales teams beter kunnen inspelen op de behoeften van telefonische leads. Bijvoorbeeld, wanneer een telefonische lead via een specifieke verkeersbron binnenkomt of een bepaalde pagina bezoekt, kan deze informatie in het CRM-systeem geregistreerd worden. Dit stelt sales teams in staat om doelgericht inzicht te verkrijgen in welke producten of diensten deze leads interesseren, waar vervolgens op ingespeeld kan worden.

Optimaliseer marketingbeslissingen en verhoog je ROI

Het terugkoppelen van sales data naar marketingcampagnes biedt inzicht in welke campagnes waardevolle leads genereren. Door marketinginspanningen en nauwkeurig af te stemmen op de salesfunnel-behoeften, ontstaat een hogere Return on Investment (ROI). Een naadloze integratie tussen Call Tracking en het CRM systeem legt dan ook het fundament voor synergie tussen marketing en sales.

Ben je benieuwd wat de integratiemogelijkheden zijn met het systeem waar jouw organisatie mee werkt? Je kunt mij bereiken op +31 6 11026004 of een e-mail sturen naar fleur@adcalls.nl.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief