information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Implementeer AdCalls nu nog eenvoudiger en sneller

Het is nu mogelijk om AdCalls te implementeren met behulp van één JavaScript. Zo kun je direct starten met het meten van je telefonische conversies. Dit betekent dat je AdCalls vanaf nu kunt implementeren zonder de tussenkomst van een webbouwer. Lees snel verder over de verschillende implementatiemogelijkheden van AdCalls.

Standaard implementatie: implementeer AdCalls met één JavaScript

Met de standaard implementatie implementeer je AdCalls eenvoudig met behulp van één JavaScript. De telefoonnummers op je website worden vervangen door een telefoonnummer voor call tracking op basis van het format waarin het telefoonnummer op de website wordt getoond. Dit is ook mogelijk voor meerdere locaties, zolang de verschillende locaties ook verschillende bestemmingsnummers hebben.

Hoe het werkt

Door het format waarin het telefoonnummer wordt gecommuniceerd op de website op te nemen in het JavaScript, weet ons script welke telefoonnummers vervangen mogen worden. Voordat je de implementatie-instructies opvraagt, geef je eerst de verschillende formats van de telefoonnummers op de website door. Aan de hand van deze informatie, genereer je een specifiek JavaScript voor dat domein. Dat JavaScript plaats je op iedere webpagina vóór de afsluitende head-tag. Om het nog gemakkelijker te maken, kun je hiervoor ook de Google Tag Manager gebruiken.

Geavanceerde implementatie: implementeer AdCalls met html-elementen

Naast de nieuwe ‘standaard implementatie’, blijft de geavanceerde implementatie ook nog beschikbaar. Naast het implementeren van het JavaScript, dien je bij de geavanceerde implementatie ook nog aan te geven welke telefoonnummers vervangen mogen worden door een dynamisch call tracking telefoonnummer. Dit doe je door de telefoonnummers op de website te omsluiten met een html-element.

Welke implementatie-methode past het beste bij jouw website?

Je kunt voor de technische implementatie van AdCalls dus kiezen uit twee verschillende methodes. Maar wanneer kies je nou voor welke methode?

  • 1. Standaard implementatie
    1. Je wilt de implementatie eenvoudig en snel verrichten zonder de hulp van een webbouwer
    2. Ieder telefoonnummer op je website mag worden vervangen door een telefoonnummer voor call tracking
    3. Je meet niet meer dan 5 verschillende locaties (bestemmingsnummers)
    4. Iedere locatie heeft een uniek bestemmingsnummer
  • 2. Geavanceerde implementatie
    1. Je wilt niet dat alle telefoonnummers op je website worden vervangen door een telefoonnummer voor call tracking
    2. Je beschikt over een geavanceerde website
    3. Je beschikt over twee of meer locaties met hetzelfde bestemmingsnummer
    4. Je meet meer dan 5 verschillende locaties (bestemmingsnummer)

Heb je AdCalls al geïmplementeerd?

Mocht je AdCalls al geïmplementeerd hebben, dan kun je dit ook zo houden. Je hoeft de implementatie niet aan te passen. Ga je AdCalls opnieuw implementeren of ga je het inzetten voor een andere website, dan kun je uiteraard kiezen tussen bovenstaande methodes.

Heb jij nog vragen over de implementatie-methodes of over call tracking? Neem dan contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls