Al 7 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software.
Wij zijn trots om al 7 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software.

Haal alles uit het Klantcentrum

Geschreven door: Natalie
2 MIN LEZEN

Voor onze partners en eindklanten met meerdere domeinen is het mogelijk gebruik te maken van het Klantcentrum. Het Klantcentrum biedt vele voordelen en is erg eenvoudig in te richten. Waarom is er een Klantcentrum en hoe kun je dit juist inrichten? Dat vertellen we in deze blog!

Waarom gebruik maken van een Klantcentrum?

Uit diverse partneronderzoeken is gebleken dat de partners een grote wens hadden voor het Klantcentrum. De wensen van onze partners nemen wij altijd erg serieus en vandaar dat wij ook aan de slag zijn gegaan om dit voor onze partners en eindklanten te ontwikkelen. Het Klantcentrum is bedoeld voor partners die meerdere domeinen beheren, maar ook eindklanten die meerdere domeinen hebben aangesloten, raden wij aan om gebruik te maken van het Klantcentrum.

Toegangsniveau’s

Er zijn twee toegangsniveau’s te onderscheiden binnen ons dashboard. Namelijk: Toegang op domeinniveau en toegang op het Klantcentrum niveau. Toegang op het Klantcentrum niveau is te vergelijken met toegang vanuit het MCC account (Mijn Klantencentrum) van Google Ads, waar je op een soortgelijke manier de domeinen kunt beheren.

Voordelen Klantcentrum

Het gebruik van het Klantcentrum kent vele voordelen. Zo kun je:

  • Op een centrale plek de domeinen beheren waar je toegang toe hebt.
  • Eenvoudig de accounttoegang regelen voor de gehele organisatie. Je ziet in één overzicht wie er toegang heeft tot welke domeinen op welk niveau.
  • Eenvoudig nieuwe en bestaande AdCalls domeinen toevoegen aan je portfolio. Wanneer je een nieuw domein aan wilt sluiten op het Klantcentrum, voeg je deze eenvoudig via het dashboard toe. Zo kun je in één overzicht zien welke domeinen er onder het Klantcentrum vallen en welke domeinen je beheert.
  • Tags toewijzen voor optimaal domeinbeheer. Door tags toe te wijzen, kun je bijhouden welke belangrijke aandachtspunten er zijn voor dat specifieke domein. Bijvoorbeeld wanneer het budget in de gaten moet worden gehouden.

Klantcentrum inrichten

  1. Controleer allereerst of je toegang hebt tot het Klantcentrum van jouw organisatie. Heeft jouw organisatie nog geen Klantcentrum? Mail dan naar support@adcalls.nl zodat er een Klantcentrum voor jullie kan worden aangemaakt.
  2. Zodra er een Klantcentrum is aangemaakt, kan er een administratieve gebruiker worden aangewezen. Deze administratieve gebruiker kan andere gebruikers uitnodigen tot het Klantcentrum.
  3. We raden aan om een of twee personen uit de organisatie aan te wijzen als administratieve gebruiker en geen info of algemeen mailadres te gebruiken. Hierdoor is het altijd duidelijk wie er exact toegang heeft tot een Klantcentrum.

Meer leren over hoe je tags kunt beheren, gebruikers kunt uitnodigen of domeinen uitnodigen? Lees dan ons support artikel.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief