icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter Checkmark blue icon-plus dehaze chevron-down person close

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bel direct met een van onze specialisten op +31 (0)20 2148800

Genereer meer oproepen met Google Ads

BIA/Kelsey verwacht in 2019 in Amerika 162 biljoen telefoontjes naar bedrijven als resultaat van mobiele marketingcampagnes. De update van Google Ads zal hier zeker aan bijdragen. Advertenties in Google Maps en biedingen per apparaat zijn onder andere twee nieuwe mogelijkheden in Google Ads. De nieuwe mogelijkheden in Google Ads zijn vooral gericht op mobiele gebruikers. Doordat mobiel steeds belangrijker wordt, wordt de connectie tussen offline conversies en online campagnes ook steeds groter. Zo worden al meer dan de helft van de zoekopdrachten uitgevoerd op een mobiel apparaat. Maar hoe zorg je ervoor dat de nieuwe mogelijkheden in Google Ads bijdragen aan een stijging van het aantal telefonische conversies?

5 manieren om meer telefonische conversies te genereren

1. Verbeter biedingen per apparaat

In het verleden waren marketeers niet in staat om apparaat-specifieke campagnes op te zetten in Google Ads. Na de update kunnen marketeers dat wel door te selecteren of desktop, mobiel of tablet het primaire apparaat is voor hun campagne. Er kunnen ook meerdere apparaten worden geselecteerd. Op die manier is er meer controle over de biedingen en targeting per apparaat. Het is vooral nuttig voor marketeers die zich richten op telefonische conversies en zich dus richten op mobiel. Je kan dus je biedingen optimaliseren aan de hand van de apparaten die voor jou belangrijk zijn. Zo kun je desktop bijvoorbeeld uitsluiten en je alleen richten op tablets en smartphones.

2. Oproepextensie & call-only

Door je telefoonnummers toe te voegen in zoekadvertenties, genereer je meer clicks en calls. Een oproepextensie is erg handig voor consumenten die gelijk contact willen opnemen met een bedrijf. Dit zal vooral het geval zijn in ‘nood-situaties’. Een stap verder zijn de call-only advertenties. Deze zijn erg handig voor bedrijven die graag zaken doen over de telefoon. Wanneer je deze advertenties inzet, moet je wel alleen bieden op mobiele apparaten. Ook moet er ingesteld worden op welke dagen en uren deze advertenties getoond moeten worden. Je moet natuurlijk wel bereikbaar zijn wanneer de advertenties worden getoond. Ook moeten de advertenties een goede call-to-action bevatten, zodat het duidelijk is welke actie de gebruikers moeten ondernemen.

3. Optimaliseer je mobiele zoekcampagne op locatie

In de helft van de zoekopdrachten wordt er gezocht naar een lokaal bedrijf. Om beter gevonden te worden kun je je advertenties alleen laten weergeven wanneer een klant binnen een bepaalde straal van je bedrijf is. Een manier om consumenten te laten bellen is door het tonen van lokale nummers met de oproepextensie.

4. Advertenties in Google Maps

Er kan nu ook geadverteerd worden in Google Maps. Voorheen was dit nog een advertentievrije-zone. Wanneer je bellen wilt stimuleren kan je een ‘bel-knop’ als aanvulling gebruiken naast de ‘routebeschrijving-knop’. Google bepaalt aan de hand van een aantal factoren welke advertentie getoond zal worden, zoals de locatie van de gebruiker en wellicht het eerdere gedrag.

5. Verbeter mobiele landingspagina’s

Naast het optimaliseren van advertenties is het ook van belang om de mobiele landingspagina’s optimaal te hebben. Landingspagina’s zijn vaak de pagina’s waar conversies gerealiseerd worden. Deze moeten dus goed zijn en aansporen tot actie. Als actie wil je een oproep dus moet je telefoonnummer prominent in beeld zijn. Daarnaast moeten de pagina’s ook responsive zijn, dit omdat er mobiele gebruikers gebruik van maken.

Call Tracking

Na het optimaliseren van je mobiele-campagnes of het inzetten van nieuwe mogelijkheden wil je natuurlijk wel weten of het resultaat heeft opgeleverd. Door het inzetten van call tracking meet je de telefonische respons van je campagnes. Aan de hand van deze data kan je je mobiele campagne en je ROI weer optimaliseren. Wil jij ook call tracking inzetten? Laat het ons weten.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls