Door telefonische reserveringen te meten een stijging van 69% in resultaat behaald
- AdCalls •
- Call tracking •
- Case •
- Team Nijhuis
In De Lutte in Twente ligt Hotel ‘t Kruisselt. Het hotel is gevestigd in een textielvilla, gebouwd in 1920. Afgelopen jaar vierde het hotel het 100-jarig jubileum. Het sfeervolle familie geleide hotel wordt gekenmerkt door de gemoedelijkheid en rust, passend bij de slogan: Natuurlijk Gastvrij. Bij Hotel ‘t Kruisselt zijn verschillende arrangementen te boeken. Gasten kunnen bijvoorbeeld meerdaagse fietsarrangementen boeken, maar ook een Golfarrangement. Om het hotel ligt de eigen 9-holes par 3 golfbaan. Zowel hotelgasten, als de clubleden van Golfclub ’t Kruisselt, kunnen gebruik maken van de diverse faciliteiten. Het hotel beschikt over 42 comfortabele hotelkamers, een gezellige bar, buiten lounge, sfeervolle eetkamer en twee fraai gelegen terrassen. Dagelijks serveren de ambachtelijk opgeleide koks de lekkerste gerechten aan de veelal 50+ gasten die het hotel-restaurant komen bezoeken. Overdag stoppen vele fietsers en wandelaars bij ’t Kruisselt, om tijdens hun tocht te genieten van een smakelijk lunch waarna ze hun tocht door de mooie regio van Noordoost-Twente voortzetten.
De Digital Marketing Experts van Team Nijhuis zorgen ervoor dat met name de oudere doelgroep van Hotel ‘t Kruisselt (50-60+) het hotel en de arrangementen weten te vinden. Team Nijhuis zet naast Google Ads adverteren, ook social media campagnes (waaronder Facebook) voor hen in.
Uitdaging
Een overnachting is vaak maatwerk, dat merk je ook bij de manier waarop je marketing inzet en meetbaar maakt. Team Nijhuis zet verschillende Google Ads en social media advertenties voor Hotel ‘t Kruisselt in. Hierbij merkt het online marketingbureau dat er – na het zien van een advertentie – vaak gebeld wordt. Wat voor soort telefoontjes zijn dit? Zijn dit algemene vragen, wijzigingen in een bestaande reservering of echt nieuwe reserveringen bij het hotel in de Lutte. Hiervoor heeft het marketingbureau inzicht nodig in de kanalen, zoekwoorden en campagnes die telefonisch converteren. Dit inzicht is nodig om de lopende Google Ads- en social media campagnes beter in te richten.
Hierbij wil het marketingbureau niet alleen weten uit welk kanaal een telefoontje komt, maar ook waarvoor er gebeld wordt. Op deze manier kan er meer gestuurd worden binnen de campagnes op de conversie ‘reserveringen’.
Oplossing
Om de telefonische leads inzichtelijk te maken, is dynamische call tracking ingezet. Dit betekent dat iedere bezoeker die via een betaald kanaal bij Hotel ‘t Kruisselt terechtkomt, een uniek telefoonnummer te zien krijgt. Door de inzet van een dynamisch call tracking telefoonnummer, is het voor Team Nijhuis mogelijk om de oproep te koppelen aan het zoek- en surfgedrag van de gasten.
Daarnaast is een beoordelingsmenu ingezet om erachter te komen met welk doel er naar het hotel gebeld wordt. De medewerkers van Hotel ‘t Kruisselt kunnen na afloop van het gesprek aangeven of het wel of geen reservering was. Hierdoor weet Team Nijhuis of er via de campagnes reserveringen binnenkomen of dat de oproepen een andere uitkomst hebben.
Resultaat
Uit de resultaten blijkt de meeste gasten bellen om de hotelovernachting bij hotel ‘t Kruisselt te boeken.
In het afgelopen jaar (2021) is door de inzet van AdCalls het aantal reserveringen via Google Ads met 69% gestegen.
Team Nijhuis is daarbij door de inzichten uit call tracking beter in staat de campagnes te sturen. Dit resultaat is behaald, ondanks dat het in de toerismebranche een moeilijk jaar is geweest.
Van alle reserveringen die het afgelopen jaar bij het hotel gemaakt zijn, komt inmiddels 72% binnen als telefonische reservering. Dankzij call tracking kan deze grote hoeveelheid reserveringen gekoppeld worden aan de ingezette online marketing kanalen. Op deze manier heeft AdCalls kunnen bijdragen aan een positief resultaat in een lastig jaar.