De voordelen van AdCalls Call Tracking

Call tracking wordt onmisbaar in een wereld waar smartphones en mobiele campagnes alsmaar populairder worden. Call tracking meet het aantal telefonische conversies gegenereerd uit marketingcampagnes. Hieronder beschrijf ik de belangrijkste voordelen van call tracking en dus waarom het tijd wordt dat je call tracking gaat inzetten.

Data

Met de inzet van call tracking meet je via welke marketingkanalen oproepen worden gerealiseerd en of de oproepen waardevol zijn. Je krijgt dus inzicht in alle telefonische conversies van je online en offline marketingactiviteiten. Naast de web conversies die je meet met een andere tool, heb je nu een compleet overzicht van zowel je web als telefonische conversies. Je hebt dus data die betrouwbaarder is en waarmee je een nauwkeurige ROI kan berekenen.

Conversie optimalisatie

Call tracking is een toevoeging aan wat de meeste marketeers vandaag de dag al doen: het meten van resultaten uit marketingcampagnes. Op basis van die resultaten worden campagnes geoptimaliseerd. Het is daarom van belang om over zo compleet mogelijke data te beschikken. Telefonische conversies kunnen gerealiseerd worden via andere marketingkanalen dan web conversies. Wanneer de campagne alleen op basis van web conversies wordt geoptimaliseerd, is er een grote kans dat je conversies mis loopt. De marketingkanalen die tot telefonische respons leiden worden niet meegenomen in de optimalisatie. Er kunnen dus kanalen worden uitgesloten die eigenlijk wel tot conversies leiden.

Na het toepassen van call tracking kun je op basis van web en telefonische conversies je marketingcampagnes optimaliseren en heb je nooit meer de twijfel over of een marketingkanaal leidt tot conversies.

Integratie met externe systemen

Je maakt waarschijnlijk al gebruik van een tool, zoals Google Analytics. Het is gemakkelijk om call tracking-data te integreren in andere systemen. Wanneer je de data van AdCalls integreert met Google Analytics of Google Ads, heb je zowel inzicht in web als telefonische conversies.

Keyword tracking

Met keyword tracking voor Google Ads meet je de zoekwoorden die tot telefonische conversies leiden. Op basis van die data kun je je Google Ads-campagnes optimaliseren. Waar er eerder twijfels waren over of je een zoekwoord zou verwijderen omdat het geen conversies opleverde, maar het misschien wel tot oproepen zal leiden, hoeft niet meer. Met call tracking meet je welke zoekwoorden tot conversies leiden. Je kunt dus met zekerheid je Google Ads-campagne optimaliseren.

Dynamische Call Tracking

Met dynamische call tracking worden er ook sessie-gegevens gemeten. Op die manier kom je erachter welke zoekwoorden er zijn gebruikt, via welke landingspagina de beller binnenkwam op je website, welk pad hij of zij heeft bewandeld op je website en op welke pagina hij besloot je te bellen. Met dynamische call tracking weet je welke content er werd bekeken voordat er gebeld werd en hoe lang de gemiddelde beller je website bezoekt voordat hij of zij belt. Met deze informatie kun je je website optimaliseren.

Je kunt je mobiele website optimaliseren voor mobiele gebruikers. Zij zullen een ander pad bewandelen dan desktop gebruikers. Desktop gebruikers zullen vaker een contactformulier invullen en mobiele gebruikers zullen vaker opzoek zijn naar je telefoonnummer. Door het toevoegen van een oproepextensie hoeven gebruikers je website niet eens meer te bezoeken voordat ze contact met je opnemen.

A/B-testing

Maak je gebruik van A/B-testing in bijvoorbeeld e-mailmarketing of social media? Met het toevoegen van verschillende call tracking telefoonnummers, krijg je nog meer data uit je A/B-tests. In versie A zet je een call tracking telefoonnummer en in versie B een ander call tracking telefoonnummer. Op die manier meet je welke versie tot de meeste oproepen leidt. Naast het meten van web conversies kun je dus ook telefonische respons meten met A/B-testing. Het kan toegepast worden op verschillende e-mails, social media en landingspagina’s.

Voorkom gemiste oproepen

Met call tracking meet je wanneer de meeste oproepen plaatsvinden. Hierop kun je je planning aanpassen. Klanten zullen geen voicemail achterlaten, maar zullen gelijk op zoek gaan naar een concurrent die wel bereikbaar is. Wanneer je een telefoontje mist, mis je misschien ook wel een nieuwe klant. Met call tracking weet je zeker dat de telefoon wordt opgenomen.

Call recording

Je kan met AdCalls ook alle inkomende oproepen opnemen met call recording. Zo kun je de kwaliteit en de service verbeteren. Hoe een werknemer de telefoon opneemt en vervolgens het gesprek afhandelt, heeft grote invloed op je bedrijf. Wanneer er slechte service is via de telefoon zullen weinig prospects zaken met je doen. De mensen die de telefoon aannemen zijn belangrijk omdat zij vaak de eerste indruk van het bedrijven achterlaten. Het is dus belangrijk om dit personeel te coachen.

Heb jij nog vragen over call tracking? Of wil je zelf de voordelen ondervinden? Neem dan gerust contact met ons op.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief