De mogelijkheden van call recording

Call recording is het opnemen van oproepen. Bij AdCalls worden, wanneer deze functionaliteit staat ingesteld, alleen inkomende oproepen via een call tracking telefoonnummer opgenomen. Het opnemen van oproepen is bij AdCalls een extra functionaliteit die niet standaard staat ingeschakeld. Maar wat zijn de mogelijkheden na het opnemen van oproepen?

Alle oproepen die zijn opgenomen met call recording zijn terug te luisteren in het dashboard van AdCalls. Met het terugluisteren van opnames kan je de kwaliteit en service verbeteren, oproepen beoordelen en informatie achterhalen.

Verbeteren van kwaliteit en service

Telefoneren is een van de manieren waarop consumenten in contact kunnen komen met een werknemer van jouw bedrijf. Door opnames terug te luisteren en te evalueren kan de service verbeterd worden. Als werkgever kun je terugluisteren hoe je werknemers de telefoon opnemen en hoe ze vervolgens het telefoongesprek afhandelen. Vervolgens kun je je werknemers begeleiden en zo de service verbeteren. Door het verbeteren van je service, haal je meer waarde uit telefoongesprekken. Een goede service kan resulteren in een verhoging van het aantal conversies.

Oproepen beoordelen

Een mogelijkheid van AdCalls is het beoordelen van oproepen. Dit kan op twee manieren; gelijk na het gesprek met de toetsen op je telefoon of achteraf in het dashboard. Wanneer je ervoor kiest om een oproep achteraf te beoordelen in het dashboard, is het handig als je het gesprek terug kunt luisteren.

Oproepen via een call tracking telefoonnummer kunnen beoordeeld worden op lead, kwaliteit, sales en orderwaarde. Per kanaal, campagne en advertentie kun je zien welke respons het oplevert. Op die manier bepaal je welke media-inspanningen waardevolle oproepen opleveren. Je hebt de keus uit een standaard en een custom beoordelingsmenu. Het standaard beoordelingsmenu biedt drie beoordelingen: verkoop, lead en overige. Wanneer er een verkoop is gerealiseerd, kan er een orderwaarde aan worden toegevoegd. Een lead kan weer beoordeeld worden met 1 t/m 5.

Een custom beoordelingsmenu kan ingericht worden naar eigen wens.

Vergeten informatie achterhalen

Naast het verbeteren van je service of het beoordelen van je oproepen, kun je met call recording ook telefoongesprekken terugluisteren om informatie te achterhalen. Ben je wat vergeten op te schrijven of weet je niet meer hoe de beller heet? Via call recording luister je gemakkelijk telefoongesprekken terug.

Rechten

Er zijn wel rechten verbonden aan het opnemen van telefoongesprekken. De inkomende beller moet ervan op de hoogte zijn dat het gesprek wordt opgenomen voor training- en servicedoeleinden. Wanneer call recording is ingeschakeld, activeren wij deze boodschap automatisch.

Wil jij ook call recording inzetten voor jouw organisatie? Neem contact met ons op.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief