Al 7 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software.
Wij zijn trots om al 7 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software.

Call tracking kan de customer experience verbeteren!

Geschreven door: Natalie
2 MIN LEZEN

Uit onderzoek van Adobe blijkt dat 86% van de consumenten meer zouden betalen voor een betere customer experience. Meer en meer consumenten willen een soepele omnichannel-ervaring en als ze dat niet ervaren, gaan ze ergens anders heen. Voor veel organisaties liggen hier nog kansen. Eén van die kansen is het inzetten van call tracking.

Hoe kan call tracking de ervaring van de consument verbeteren?

Door dynamische call tracking in te zetten, krijg je inzicht in de gehele customer journey. Zo kun je met call tracking het bezoekersgedrag meten wat vooraf ging aan een inkomende oproep. Op die manier kun je het gehele websitebezoek volgen en uiteindelijk zien vanaf welke pagina er is gebeld, ongeacht via welke verkeersbron de bezoeker is binnengekomen. Call tracking maakt het overzicht over alle interacties met de website compleet. Daarnaast kunnen ook offline media, zoals bijvoorbeeld een billboard of een krant, gemeten worden.

Daarnaast zorgt call tracking er ook voor dat verschillende afdelingen binnen een organisatie beter met elkaar samen kunnen werken, bijvoorbeeld de afdelingen marketing en sales. Zo kun je call tracking-data integreren in je CRM-systeem, zodat je alle data op een overzichtelijke plek hebt. Op die manier kunnen leads goed opgevolgd worden en verkrijg je wederom inzicht in de volledige customer journey.

Wanneer consumenten bellen is dat vaak de eerste persoonlijke aanraking die ze hebben met jouw organisatie. De eerste indruk is daarom erg belangrijk. Wanneer er een positieve ervaring is, zal er sneller een deal gesloten worden.

De volgende functionaliteiten kunnen je helpen bij het verbeteren van de customer experience:

  • Aankondiging per verkeersbron
    Een aankondiging per verkeersbron is dé manier om voorafgaand aan een oproep erachter te komen via welk marketingkanaal deze is gerealiseerd. Het is een kort bericht dat vooraf ingesproken is. Zo bezit je al waardevolle informatie voordat het telefoongesprek begonnen is.
  • Call recording
    Door opnames terug te luisteren en te evalueren kan de service verbeterd worden. Als werkgever kun je terugluisteren hoe je werknemers de telefoon opnemen en hoe ze vervolgens het telefoongesprek afhandelen. Vervolgens kun je je werknemers begeleiden en zo de service verbeteren. Door het verbeteren van je service, haal je meer waarde uit telefoongesprekken. Een goede service kan resulteren in een verhoging van het aantal conversies.
  • Gemiste oproep notificatie
    Zodra er een gemiste oproep is geregistreerd kun je een notificatie ontvangen op het desgewenste e-mailadres, zodat de potentiële lead op korte termijn opgevolgd kan worden.

Wil jij ook de customer experience verbeteren met behulp van call tracking? Laat het ons weten.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief