Stuur waardevolle data over je oproepen mee naar Google Analytics
Zet je call tracking in, dan kun jij de oproep-data ook verwerken in Google Analytics. Alle ‘gebeurtenissen’ omtrent de oproepen worden verwerkt in het gebeurtenissen-rapport in Google Analytics. Vervolgens kun je zelf kiezen welke gebeurtenissen je wilt afvangen in een doelmeting. Welke data je allemaal mee wilt sturen naar Google Analytics, bepaal je zelf via ons dashboard. Benieuwd welke data je allemaal naar Google Analytics kunt versturen? Lees dan verder.
1. De duur van de oproep
Oproepen die langer duren zijn vaak waardevoller. Een oproep die minder dan 10 seconden duurt, kan al haast geen waardevolle conversie zijn geweest. Indien gewenst, is het nu mogelijk om de oproep-duur in seconden mee te sturen als ‘gebeurtenis-waarde’ in Google Analytics. Zo kun je ervoor kiezen om alleen oproepen met een duur van 10 seconden of langer te verwerken in je conversies.
2. De locatie waar naartoe gebeld is
Beschik jij over een website met meerdere telefoonnummers? Bijvoorbeeld voor verschillende vestigingen of afdelingen. Dan kun je met behulp van multi-nummeruitgifte het aantal oproepen per verkeersbron én locatie inzichtelijk krijgen.
Wanneer de bezoeker via een te meten verkeersbron je website bezoekt, wordt er op de desbetreffende plek het telefoonnummer dat toebehoort aan zowel de verwijzende bron als de desbetreffende vestiging of afdeling weergegeven. Zowel in ons dashboard als in Google Analytics kun je vervolgens onderscheid maken tussen de verschillende locaties.
Waardevolle data over je oproepen in Google Analytics
Met deze functionaliteiten krijg je dus nog meer waardevolle data beschikbaar in Google Analytics. Naast het aantal oproepen per verkeersbron, zie je nu ook de duratie van de oproepen en eventueel via welke vestiging of afdeling er contact is gezocht.
Benieuwd naar alle mogelijkheden van call tracking? Neem dan contact met ons op.