Het versturen van een tweede gebeurtenis naar Google Analytics
Met behulp van ons beoordelingsmenu kun je oproepen na afloop beoordelen. Deze beoordelingen kun je ook weer verwerken in Google Analytics, zodat je inzichtelijk krijgt welke verkeersbronnen leiden tot waardevolle oproepen.
Maar een beoordeling kan na verloop van tijd natuurlijk weer wijzigen. Bijvoorbeeld wanneer een potentiële lead zich heeft vertaald naar een sale.
Met onze nieuwe functionaliteit is het mogelijk om de tweede gebeurtenis (event) naar Google Analytics te versturen wanneer de beoordeling van de oproep gewijzigd is. Benieuwd hoe het werkt? Lees dan verder.
Hoe het werkt
Voor iedere oproep kunnen maximaal twee gebeurtenissen worden verstuurd naar Google Analytics. De eerste beoordeling vindt plaats vanuit het telefonische beoordelingsmenu. Een eventuele gewijzigde beoordeling kan worden verstuurd vanuit het dashboard van AdCalls.
- Eerste gebeurtenis (event)
- Er wordt een oproep geregistreerd via een telefoonnummer voor call tracking.
- De oproep wordt met behulp van het telefonische beoordelingsmenu beoordeeld. Bijvoorbeeld als ‘lead’.
- De eerste gebeurtenis (event) wordt verstuurd naar Google Analytics.
- Tweede gebeurtenis (event)
- De ‘lead’ vertaalt zich naar een ‘sale’.
- De beoordeling van een bestaande oproep wordt gewijzigd in het dashboard van AdCalls. Van lead naar sale.
- De tweede gebeurtenis (event) wordt verstuurd naar Google Analytics.
Oproepen die nog niet zijn voorzien van een beoordeling kunnen vanuit ons dashboard worden beoordeeld. Desgewenst kan er vervolgens een gebeurtenis worden verstuurd naar Google Analytics. Een gewijzigde beoordeling kan slechts één keer per oproep worden verstuurd naar Google Analytics.
Functionaliteit activeren
De functionaliteit voor het versturen van een tweede gebeurtenis naar Google Analytics, kan worden ingeschakeld met behulp van de app ‘Google Analytics’ in ons dashboard. Naast het activeren van de functionaliteit, kun je ook een aangepaste dimensie meesturen zodat je kunt terugzien of er een tweede gebeurtenis is verstuurd voor die oproep.
Heb je nog vragen over het versturen van een tweede gebeurtenis of over de andere mogelijkheden van call tracking? Neem dan contact met ons op.