Al 8 jaar op rij de beste Analytics & Optimalisatie software!
Wij zijn trots om al 8 jaar op rij verkozen te zijn tot beste Analytics & Optimalisatie software!

De voordelen van call tracking in de acute hulpverlening

Geschreven door: Dennis van Dijk
2 MIN LEZEN

Stel je hebt lekkage, je afvoer zit verstopt of je hebt een muis in huis. Wat doe je dan? Juist! Bellen naar de loodgieter of een ongediertebestrijder. Je gaat in zulke situaties natuurlijk niet eerst een contactformulier invullen in de hoop dat het bedrijf snel reageert. In dit artikel lees je meer over de voordelen van call tracking in de acute hulpverlening.

Als je een bedrijf hebt in de acute hulpverlening is call tracking erg waardevol. Door het inzetten van dynamische call tracking wordt zoek- en surfgedrag aan telefonische conversies gekoppeld. Je krijgt zo bijvoorbeeld inzicht in welke zoekwoorden leiden tot de meeste telefoontjes. Ook kun je call recording inzetten, waardoor je gesprekken kunt terugluisteren en kunt inspelen op de behoefte van de beller. Door deze inzichten kun jij je campagnes optimaliseren. Zo kun jij de meest gezochte zoekwoorden opnemen in je campagne. 

Het kan zijn dat je Google Ads inzet en vermoed dat zoekwoorden niet werken, omdat je bijna niet tot geen web conversies genereert. Terwijl het juist zo kan zijn dat een groot aantal zoekwoorden wel telefonisch worden geconverteerd. Waardoor je de prioriteit in campagnes kunt verleggen en budgetten efficiënter kunt besteden. Dit kan gerealiseerd worden door de inzet van call tracking. 

Als je geen call tracking inzet, loop je de kans dat je zoekwoorden uitsluit die juist tot de meeste business leiden. Stel je zet €1.000,- in op je Google Ads-campagnes en hier worden maar 3 web conversies uit gegenereerd. Dan ga je hoogstwaarschijnlijk zoekwoorden uitsluiten welke niet leiden tot een conversie om zo kosten te besparen. Het kan dan zomaar zijn dat deze zoekwoorden juist wel tot telefonische conversie leiden en dus tot omzet. Met dynamische call tracking weet je dus zeker of je zoekwoorden kunt uitsluiten of juist meer moet investeren in zoekwoorden.

Het gebruik van call tracking zorgt ook voor inzicht in de exacte tijdstippen waarop het meest gebeld wordt, zodat de organisatie en capaciteit geoptimaliseerd kan worden voor piekmomenten. Met deze inzichten uit telefonische conversies kun je de online marketing-campagnes veel beter optimaliseren. Hiermee zorg je ervoor dat de ‘Cost Per Action’ (CPA) flink wordt verlaagd en je geen omzet misloopt door zoekwoorden uit te sluiten.

Benieuwd hoe jij je conversie kan verbeteren en een lagere CPA kan realiseren? Neem contact met ons op en start direct!

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief