AdCalls lanceert geoptimaliseerde integratie met GA4
Universal Analytics stopt definitief op 1 juli en wordt vervangen door GA4. In het afgelopen halfjaar hebben wij hard gewerkt aan het optimaliseren van onze integratie met GA4. In deze blog geven we jullie meer informatie hierover.
Wij schreven al eerder een blog over de overstap van Universal Analytics naar Google Analytics 4. Hier lichten wij al toe dat het voornaamste verschil de meetmethode is. In GA4 is de focus gelegd op de gebeurtenissen (events). Elke interactie zal als gebeurtenis gemeten worden.
Het is al een tijdje mogelijk om je oproep conversies te verwerken in GA4. Maar natuurlijk is het ook wenselijk om meer informatie over je oproep te verwerken in GA4. Bijvoorbeeld de oproepbeoordelingen.
Dit hebben wij gerealiseerd door middel van het instellen van filters. Vanaf nu is het mogelijk om specifieke filters in te stellen. Met filters kun je specifieke gebeurtenissen maken voor oproepen met bepaalde eigenschappen (condities). Zo kun je bijvoorbeeld voor elke locatie of specifieke beoordelingen een aparte gebeurtenis aanmaken. Ook kun je condities met elkaar combineren en zo hele specifieke gebeurtenissen af te vangen.
Door het instellen van filters wordt het rapporteren in GA4 eenvoudiger.
Wil je meer informatie over onze GA4-integratie? Neem dan contact op met support@adcalls.nl of bel naar 030 7400 990.