Gold Partner Jeffry aan het woord
Elke maand zetten wij een Gold Partner in het zonnetje. De Gold Partner vertelt over zijn strategie, maar ook over de trends en ontwikkelingen binnen de online marketing. We kijken uiteraard ook hoe AdCalls hier een bijdrage in levert. Deze maand is Jeffry aan het woord!
Jeffry is in 2010 met zijn bedrijf gestart, voornamelijk gespecialiseerd in Google Analytics en Google Ads, met een focus op Google Ads. Hij heeft vervolgens de keuze gemaakt om dit concept volledig eigen te maken en daarmee hard te groeien. Zijn bedrijf is in de 10 jaar dat hij al bezig is hard gegroeid en dan met name via via is het snel gegaan. Jeffry werkt op een andere manier dan de meeste online marketing bureau’s. Zo werkt hij zonder contracten, maar juist op een stuk vertrouwen. “Zodra je merkt dat de klant tevreden is, blijven ze”, geeft Jeffry aan. Daarnaast werkt hij veel met partners samen op het gebied van social media en SEO, zodat hij de klanten wel volledig kan voorzien.
Betrokkenheid en vertrouwen
Door korte lijnen te houden, ontstaat er een goede relatie met de klant. Als hij vandaag een verzoek ontvangt, hebben ze binnen een uur reactie. Daarnaast is Jeffry ook van het persoonlijke contact. Er vinden regelmatig meetings met klanten plaats. Doordat sommige klanten al 10 jaar klant zijn en hij hier al jaren mee schakelt, kan er ook een persoonlijke band worden opgebouwd. “Als je dan mooie resultaten boekt, kan je een mooie samenwerking tegemoet gaan”, vervolgt Jeffry. Ook is Jeffry als eenpitter Premium Partner van Google en dat is best uniek. Dat Jeffry een eenpitter is, is een bewuste keuze. Hij wil graag controle houden over hetgeen wat hij doet en aanbiedt en verwacht ook een stuk kwaliteit van zichzelf. Juist ook omdat hij de betrokkenheid en het vertrouwen zo belangrijk vindt, is het lastig om iemand te vinden waarbij hij dat los kan laten.
Impact corona
Toch heeft corona ook een impact gehad op het bedrijf van Jeffry. Hij heeft natuurlijk als voordeel dat hij kleinschalig is en daarmee weinig kosten maakt. Toch merkt hij dat klanten zoals klinieken in Turkije en klanten die tickets verkopen nu stil liggen en op non-actief staan. Jeffry: “Aan de andere kant gaat het e-commerce gedeelte twee keer zo hard. Mijn klantportfolio bestaat voor 80-85% uit e-commerce, dus wat dat betreft heb ik weinig te klagen. Je merkt gewoon echt het contrast van branches die onwijs goed draaien en branches die het zwaarder hebben”.
Trends 2021 en vooruitblik op Black Friday
Voor de trends van 2021 is Jeffry vooral afhankelijk van wat Google zelf gaat doen. Momenteel zijn ze veel met smart shopping bezig en Jeffry probeert daarin ook korte lijnen te houden met Google om daar goed op in te kunnen spelen. Daarnaast merkt hij ook dat Black Friday er weer aankomt. “Dit begint steeds eerder en daar probeer je de klant ook echt in mee te nemen. Ik laat het vaak op mij afkomen en kijk naar de volumes binnen Google en adviseer de klant om daar op in te spelen.”, aldus Jeffry.
Jeffry adviseert zijn klanten om nu wel te blijven adverteren en aanwezig te blijven, maar aan de andere kant ligt de conversie nu wel laag. Er is veel zoekvolume, maar de mensen in Nederland blijven prijsgericht en veel zullen uiteindelijk toch ook voor de laagste prijs gaan.
Verschuiving rol marketeer
Volgens Jeffry gaat de rol van de online marketeer steeds meer verschuiven naar een strategische rol in plaats van het ouderwets aansturen van de campagnes. Dit komt met name door de automatische tools die steeds meer opspelen. “De markt is de afgelopen tijd echt volwassen geworden. Ik geloof nog steeds ook in de handmatige aansturing om er zo het maximale uit te kunnen halen.” Toch geeft Jeffry ook aan dat het systeem steeds slimmer wordt en je hier dus wel voor een deel in mee moet gaan.
Google Analytics, Google Ads, Channable en AdCalls
Om het werk goed uit te kunnen voeren, maakt Jeffry gebruik van een aantal tools. Dit zijn Google Analytics, Google Ads, Channable en AdCalls. AdCalls gebruikt Jeffry om de telefonische conversie te meten en om inzicht te krijgen in data die je anders niet hebt. Ook ziet hij dat er specifieke branches zijn die daar heel gevoelig voor zijn zoals bijvoorbeeld advocatenkantoren, dakdekkers en containerverhuurbedrijven. “In zulke gevallen hebben mensen vaak nog veel vragen voordat er conversie plaatsvindt, waardoor ze eerst telefonisch contact opnemen.”, aldus Jeffry.
Samenwerking AdCalls
In eerste instantie werd er gebruik gemaakt van een vergelijkbare tool uit Amerika. Toch miste Jeffry daar een stuk servicegerichtheid en had hij ook last van het tijdsverschil.
“Toen raakte ik drie jaar geleden door een klant die bij AdCalls was aangesloten met AdCalls in contact en dat was eigenlijk direct goed bevallen. Goed persoonlijk contact en dat sluit goed aan bij de manier waarop ik zelf werk. Vanuit daar is de relatie ontstaan.”
Als eerste kijkt Jeffry naar hoe belangrijk telefonie bij een klant is. Vervolgens is de tweede stap om te bepalen waar de belletjes over gaan. “Ik heb klanten erbij zitten waarbij heel veel belletjes binnenkomen, misschien wel 100 per dag en waarbij het misschien alleen maar gaat om servicevragen. Hier kan ik voor wat betreft Google Ads niet zo veel mee, maar bijvoorbeeld bij een dakdekker hebben ze spoed en haast. Ze vullen dan niet online een formulier in, maar willen gelijk reactie. Dan geeft AdCalls echt heel veel inzage.”
De barrière waar hij soms tegenaan loopt, is dat klanten niet willen dat hun telefoonnummer veranderd. Toch geeft hij ook aan dat mensen tegenwoordig geen telefoonnummers meer onthouden. Daarbij is het ook een voordeel dat ze een maand gratis mogen testen. Dit sluit aan bij de werkwijze waarop Jeffry ook zijn bedrijf heeft ingericht. Vrijblijvend en zelf ondervinden of dit voor een klant werkt.
Beste resultaat dat behaald is door inzet AdCalls
Een klant van Jeffry dat containers verhuurt, had in het verleden best wat zoekwoorden uitgesloten omdat deze geen conversies hadden gegenereerd. Uiteindelijk bleken deze toch wel conversies op te leveren. Jeffry vervolgt: “Sommige zoekwoorden lijken duur te zijn, maar blijken dat niet te zijn. Hierdoor maak je een doelconversie veel beter inzichtelijk. Is AdCalls inzetbaar voor iedere branche? Dat denk ik niet, maar waar veel vragen of onduidelijkheden over zijn, daar is het echt een machtig middel voor.”
Ook zag Jeffry dat het voor dit bedrijf heel belangrijk was dat de klant de telefoon pakte. Er werden online vaak verkeerde containers besteld en via de telefoon kunnen zij de klanten veel beter adviseren. Hetzelfde voor een dakdekker: het gaat hier vaak om spoed en het geeft nu zoveel meer inzage.
Betere beslissingen door inzet AdCalls
Naast de zoekwoorden die enkel telefonisch converteren, werd er ook opgemerkt dat zoekwoorden zowel via het web als telefonisch converteren. Daarbij durft Jeffry nu ook sneller zoekwoorden uit te sluiten. “Hierdoor maak je ook geen kosten meer voor die zoekwoorden en je kunt met zekerheid zeggen dat deze niet converteren. Anders had je altijd een bepaalde twijfel of ze misschien wel belden.”
AdCalls wordt door klanten ook ingezet voor trainingsdoeleinden. Zo heeft Jeffry een klant die een keer per maand met het team gaat zitten en een aantal telefoontjes terug luistert om te bepalen wat er beter kan. Dit is volgens hen ook erg waardevol.
Zet AdCalls op de juiste manier in
Wat Jeffry ten slotte nog mee wil geven aan de lezers: “Voor mij is AdCalls gewoon echt een uitvinding om de telefonische conversie inzichtelijk te krijgen. Daarmee durf je sneller keuzes te maken. Het moet alleen wel toegevoegde waarde hebben. Het is natuurlijk leuk als je de telefoontjes registreert, maar vervolgens moet je er wel iets mee doen. Dus zorg dat je AdCalls inzet, maar vooral ook dat je het op de juiste manier inzet. De kosten die je daarmee maakt, zijn zo laag ten opzichte van wat je ermee kunt uitsluiten dat het zichzelf altijd weer terugbetaald.”
Bedankt voor je mooie bijdrage Jeffry! En veel succes de komende tijd met je mooie projecten.
Heb je ook interesse om deel te nemen aan deze rubriek? Neem dan contact op met je accountmanager of mail naar tamara@adcalls.nl.