Kwalificeer je telefonische leads en optimaliseer op basis van waardevolle data
Met call tracking meet je je telefonische conversies. Je achterhaalt via welke kanalen telefonische conversies worden gerealiseerd. Maar bij het optimaliseren van je campagnes vraag je je toch af waar die telefonische conversies toe hebben geleid of voor welke afdeling er is gebeld. Optimaliseer je je campagnes wel op basis van waardevolle conversies?
Hoe mooi zou het zijn als je telefonische leads kunt kwalificeren, zodat je weet via welke kanalen waardevolle leads worden gerealiseerd. Met AdCalls kan dit gewoon! Hiervoor bieden wij verschillende functionaliteiten aan. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Lees dan verder.
Achteraf beoordelen
Eén van de mogelijkheden die AdCalls aanbiedt, is het achteraf beoordelen van oproepen. Oproepen kunnen met behulp van een beoordelingsmenu, dat na de oproep wordt afgespeeld, beoordeeld worden. Zo kun je met de toetsen van je telefoon bijvoorbeeld aangeven of er een verkoop is geweest, hoeveel de verkoop heeft opgebracht, wanneer er een lead is gegenereerd en hoe waardevol de lead was.
In het achteraf beoordelen van oproepen bieden wij ook weer verschillende mogelijkheden. Zo kun je gratis gebruik maken van ons ‘standaard beoordelingsmenu’ of ervoor kiezen een beoordelingsmenu geheel naar eigen wens in te richten. Zo bepaal jij altijd zelf welke beoordeling je wens toe te wijzen aan je oproepen.
Vooraf beoordelen
Een andere mogelijkheid die wij aanbieden is het vooraf beoordelen van je oproepen. Waar je bij het achteraf beoordelen de verantwoordelijkheid voor het beoordelen neerlegt bij degene die de telefoon aanneemt, is het bij het vooraf beoordelen de taak van de beller. Als beller hoor je vooraf aan de oproep een menu met verschillende keuzes. De beller kan zo aangeven voor welke afdeling of welke soort vraag hij of zij belt.
Het keuzemenu kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:
Welkom bij AdCalls.
- Toets 1 voor onze sales afdeling
- Toets 2 voor onze support afdeling
- Toets 3 voor onze administratie
Ook in het vooraf beoordelen van oproepen bieden wij weer verschillende mogelijkheden. Zo kun je gratis gebruik maken van ons ‘standaard beoordelingsmenu’ of ervoor kiezen een beoordelingsmenu geheel naar eigen wens in te richten. Elke organisatie heeft natuurlijk zijn eigen afdelingen of vragen waarvoor men belt. Met het custom beoordelingsmenu bepaal je de keuzes die je aanbiedt aan de beller altijd zelf.
Oproep beoordelingen in Google Analytics
Uiteraard is het ook mogelijk om deze beoordelingen, zowel de vooraf als de achter beoordelingen, te verwerken in Google Analytics. Op die manier optimaliseer je je campagnes op basis van waardevolle oproepen. Maar wat is nu de toegevoegde waarde van het beoordelen van oproepen en het verwerken daarvan in Google Analytics?
Door oproepen te beoordelen, kom je erachter via welke kanalen waardevolle oproepen binnenkomen. Met deze data kun je campagnes optimaliseren op basis van waardevolle data.
Het totaal aantal oproepen dat binnenkomt via een kanaal zegt niet altijd alles. Kwalitatieve data zegt veel meer. Tien oproepen via Google Ads kunnen net zo rendabel zijn als vijf oproepen via LinkedIn. Met het beoordelen van oproepen kom je erachter welk kanaal voor jou het meest rendabel is.
Wil jij ook oproep-beoordelingen verwerken in Google Analytics en zo je campagnes optimaliseren op basis van waardevolle conversies? Aarzel niet om contact met ons op te nemen over de verschillende mogelijkheden.