information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

4 misverstanden over call tracking die je niet mogen afschrikken

Voordat we de misverstanden over call tracking de wereld uit helpen, is het goed om te weten wat call tracking nu eigenlijk is. Stel je Google Analytics voor, maar dan met telefonische conversies. Je ziet exact vanaf welke verkeersbron gebeld werd en hoe de conversie tot stand is gekomen. Wil je meer informatie over call tracking? Bekijk dan onze filmpjes.

Call tracking

Het idee van call tracking is erachter te komen welke advertenties, zoekwoorden en campagnes de hoogste ROI (Return on Investment) opleveren. Door het inzetten van telefoonnummers voor call tracking, worden er specifieke telefoonnummers uitgegeven per verkeersbron. Dit lijkt veel werk, maar hier biedt call tracking van AdCalls uitkomst. De call tracking data wordt getoond in ons dashboard.

Laten we eens kijken naar de misverstanden die bestaan rondom call tracking.

1: Ook zonder call tracking heb ik een idee wat er gebeurt tijdens mijn telefoongesprekken

Veel marketeers zijn van mening dat zij goed inzicht hebben in de telefoontjes die binnenkomen. Je kunt immers aan de telefoon vragen hoe iemand jouw organisatie gevonden heeft. Met call tracking hoeft dat niet meer. Je krijgt met het inzetten van call tracking nauwkeurige statistieken in een dashboard en zelfs in Google Analytics en AdWords. Volgens onderzoek van Gartner weten we dat dagelijks bijna 421 miljard woorden worden gesproken over de telefoon in de B2B-industrie. Dat is veel waardevolle data. Met call tracking kun je de waardevolle data van telefoongesprekken filteren. Via welk marketingkanaal belt de klant, welke zoekwoorden gebruikte de beller, de kwaliteit van de lead en demografische gegevens. Met deze waardevolle data kun je marketingactiviteiten verder optimaliseren.

420 miljard woorden worden er dagelijks gesproken over de telefoon in de B2B-industrie.

2: Het gebruik van call tracking is de investering niet waard

Dit is iets wat veel mensen denken, echter is dit helemaal niet waar. Call tracking is een investering die je uiteindelijk weer geld oplevert. Hoe dan? Bij het inzetten van call tracking kan er geld worden bespaard, omdat:

  • je inzicht krijgt in alle gerealiseerde conversies
  • er minder geld wordt uitgegeven aan slecht converterende campagnes
  • niet converterende zoekwoorden uitgesloten kunnen worden

Zo zei een opdrachtgever van ons:

De interactie tussen online en offline gedrag wordt belangrijker en neemt ook steeds meer toe. Call tracking geeft meer inzicht in de effectiviteit van een campagne. Deze waardevolle informatie zorgt ervoor dat je in staat bent om betere marketingbeslissingen te nemen en je budget slimmer in te zetten.” - Victor Ribot (Happy Idiots)

3: Het maakt niet uit welke call tracking oplossing ik kies

Elke call tracking aanbieder biedt zijn eigen pakketten en mogelijkheden aan. Wij bieden ook drie pakketten aan met verschillende mogelijkheden. Het maakt dus zeker wel uit welke oplossing je kiest. Wil jij oproepen ook kunnen beoordelen of wil jij juist oproepen terug kunnen luisteren? Deze overwegingen hebben invloed op je keuze.

4: Websitebezoekers raken in de war van alle verschillende telefoonnummers

Veel bedrijven zijn bang dat websitebezoekers in de war raken van alle verschillende telefoonnummers. Maar tegenwoordig schrijft toch niemand meer een telefoonnummer op? Zeker niet met de click-to-call button op mobiele websites. Daarbij kun je zelf kiezen welk netnummer je in wilt zetten. Het call tracking telefoonnummer dat getoond wordt op je website, zal er ‘gewoon’ uit blijven zien voor jou en je websitebezoekers.

Probeer call tracking eens uit!

De bovenstaande misverstanden krijgen wij vaak te horen van potentiële klanten. Ons advies is dan om call tracking een kans te geven. Ervaar wat call tracking voor jouw organisatie kan betekenen. Probeer call tracking nu 30 dagen gratis of neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketeer bij AdCalls