information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Verstuur nu aangepaste dimensies en statistieken van je oproepen mee naar Google Analytics

Onlangs hebben wij nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd zodat er nog meer waardevolle data van je oproepen verwerkt kunnen worden in Google Analytics. Het was al mogelijk om extra gebeurtenis-informatie mee te sturen zoals de oproep-beoordelingen, oproep-duur en de locatie waar naartoe gebeld was. Lees verder om erachter te komen welke waardevolle data er nu nog meer verwerkt kan worden in Google Analytics.

Dimensies en statistieken in Google Analytics

Elk rapport in Google Analytics is opgebouwd uit dimensies en statistieken. Dimensies zijn kenmerken van de gegevens, zoals marketingkanaal of de bekeken pagina’s. Statistieken zijn kwantitatieve metingen, zoals sessies, gebruikers en het aantal behaalde doelen. Onderstaande dimensies en statistieken van je oproepen kunnen nu ook meegestuurd worden naar Google Analytics.

Dimensies

  • Oproep beantwoord
    Deze aangepaste dimensie laat zien of een oproep beantwoord is of niet.
  • Terugkerende oproepen
    Deze aangepaste dimensie laat zien of een oproep terugkerend is of niet. Wanneer de betreffende afzender al een keer eerder heeft gebeld naar hetzelfde call tracking telefoonnummer binnen een termijn van 30 dagen, is het een terugkerende oproep.
  • Oproep-id
    Deze aangepaste dimensie laat zien welk oproep-id refereert aan de oproep. Op die manier kun je de oproep altijd terugvinden in ons dashboard.

Statistieken

  • Gespreksduur
    Deze aangepaste statistiek toont de totale duur van het gesprek (uu:mm:ss).

Hoe het werkt

Om gebruik te kunnen maken van de aangepaste dimensies en statistieken, dien je instellingen te verrichten in Google Analytics. Ten eerste maak je een aangepaste dimensie of statistiek aan in Google Analytics. Deze kun je vervolgens activeren in het AdCalls dashboard.

Nog meer waardevolle data

Met deze functionaliteiten krijg je dus nog meer waardevolle data beschikbaar in Google Analytics. Benieuwd naar alle mogelijkheden van call tracking? Neem dan contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls