information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Oproep-conversies nu ook in Bing Ads

Bing Ads is hét zoekmachine advertentieplatform van Microsoft. Het is zeker nog niet zo groot als Google, maar toch kan het interessant zijn om in te zetten. Net als bij Google Ads, wordt een campagne in Bing Ads ook geoptimaliseerd aan de hand van de zoekwoorden die tot relevante conversies leiden. Vanaf nu is het ook mogelijk om oproep-conversies inzichtelijk te maken in de interface van Bing Ads.

Bing Ads

De zoekmachine Bing trekt steeds meer publiek. Dit komt onder andere doordat bij de nieuwe Microsoft desktops en tablets Bing als standaard zoekmachine staat ingesteld. Des te meer reden om voor ons ook een koppeling met Bing Ads te realiseren. Maak een koppeling vanuit ons dashboard met Bing Ads en zie nu ook welke zoekwoorden in Bing Ads hebben geleid tot een telefonische conversie.

Hoe het werkt

Heb je een Bing Ads-campagne en wil je ook oproep-conversies meten? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ten eerste dien je een JavaScript van Bing Ads voor het meten van gebeurtenissen op de website te implementeren.
  2. Vervolgens maak je een doelmeting aan in Bing Ads, zodat er ook daadwerkelijk oproepen verstuurd kunnen worden naar Bing Ads.
  3. Als derde stap moet je je account verifiëren.
  4. Als laatste stap kun je in ons dashboard bepalen welke oproepen je wenst te versturen naar Bing Ads. Wil je enkel de unieke oproepen of wil je ook terugkerende oproepen versturen?

Bing Ads optimaliseren

Door middel van de doelmeting die je hebt aangemaakt in Bing Ads, versturen wij de oproepen door vanuit ons dashboard. Op die manier kun je zien welke zoekwoorden hebben geleid tot een oproep via je je website. Je kunt nu je Bing Ads campagnes optimaliseren op zoekwoordniveau. Twijfelen over of een zoekwoord wel of niet waardevol is, hoeft niet meer. Met de call tracking-data in Bing Ads heb je volledige en betrouwbare data waardoor je de juiste marketingbeslissingen kunt nemen.

Heb je nog vragen over deze mogelijkheid of over call tracking in het algemeen? Neem dan contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls