icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter Checkmark blue icon-plus dehaze chevron-down person close

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bel direct met een van onze specialisten op +31 (0)20 2148800

Oproep-conversies direct registreren in Google Ads

Campagnes in Google Ads worden geoptimaliseerd aan de hand van de zoekwoorden die tot relevante conversies leiden. Waar het natuurlijk al mogelijk is om de oproep-conversies via Google Analytics naar Google Ads te versturen, is het nu ook mogelijk om de oproep-conversies direct naar Google Ads te versturen. Benieuwd naar de mogelijkheden en de voordelen? Lees dan verder.

Google Analytics vs. Google Ads

Er zijn nu twee mogelijkheden om oproep-conversies in Google Ads terug te zien.

  • Je kunt een doelmeting vanuit je Google Analytics-account importeren in je Google Ads-account;
  • of je maakt gebruik van de rechtstreekse integratie met Google Ads.

Uiteraard kun je van beide mogelijkheden tegelijkertijd gebruik maken. Zorg er dan wel voor dat er geen dubbele conversie-meting wordt verricht, door maar één van beide conversie-metingen mee te laten tellen in je Google Ads-campagnes. In deze blog zullen we vooral ingaan op de rechtstreekse integratie met Google Ads.

De voordelen van de rechtstreekse integratie met Google Ads

  1. Alle oproepen met een gclid worden geregistreerd in Google Ads. Je kunt vervolgens zelf bepalen welke oproepen je wilt meetellen als conversie. Wanneer je de oproepen via Google Analytics naar Google Ads verstuurt, worden standaard enkel de unieke oproepen verstuurd. Met de rechtstreekse integratie kun je in Google Ads bij de conversie-instellingen aangeven of je elke conversie mee wilt laten tellen of één conversie per klik.
  2. Een ander groot voordeel is dat je Google Ads-gerelateerde instellingen kunt verrichten per doelmeting. Zoals het instellen van de conversieperiode en het attributiemodel. Onderstaand lichten wij deze instellingen nog toe.
  3. Als laatste grote voordeel kun je met de rechtstreekse integratie met Google Ads ook inzicht krijgen in Google Ads-gerelateerde statistieken. Bijvoorbeeld de view-through conversies.

Hoe het werkt

Om de oproep-conversies rechtstreeks te kunnen versturen naar Google Ads dien je allereerst een doelmeting aan te maken in Google Ads. Vervolgens kun je de app ‘Google Ads’ in ons dashboard configureren. Bij het aanmaken van de doelmeting in Google Ads doorloop je verschillende stappen en kun je verschillende instellingen activeren.

  • Naam van de conversie: hier voer je de gewenste benaming in
  • Categorie: bepaal in welke categorie de doelmeting thuishoort
  • Waarde: bepaal de waarde die je wilt toekennen aan een conversie
  • Aantal: bepaal welke conversies meetellen als doel
  • Conversieperiode: bepaal de periode waarin de conversie mag worden geteld
  • Opnemen in conversies: bepaal of de conversies mogen worden gerapporteerd in de kolom ‘Conversies’
  • Attributiemodel: bepaal welk attributiemodel van toepassing is

Alle oproepen die worden gerealiseerd via Google Ads worden ook daadwerkelijk verstuurd naar Google Ads. Met behulp van de bovenstaande conversie-instellingen kun je er zelf voor kiezen welke oproepen ook daadwerkelijk als conversie meetellen.

Heb je nog vragen over deze mogelijkheid of over call tracking in het algemeen? Neem dan contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketing & Support bij AdCalls