information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Het verwerken van beoordelingen in Google Analytics

Met de inzet van call tracking krijg je inzicht in de telefonische respons naar aanleiding van online en offline campagnes. Hiermee wordt antwoord gegeven op de vraag hoeveel waardevolle interacties de media-inzet heeft opgeleverd. Naast deze kwantitatieve data, is het ook mogelijk om kwalitatieve data te meten met call tracking. Met behulp van een beoordelingsmenu, kun je na afloop van het gesprek de oproepen beoordelen. Benieuwd hoe je deze (beoordeelde) oproepen verwerkt in Google Analytics? Lees dan verder.

Een vrouw verwerkt beoordelingen

Het beoordelen van oproepen

Door gebruik te maken van een beoordelingsmenu kun je oproepen beoordelen. Een beoordelingsmenu wordt na afloop van een telefoongesprek afgespeeld. Met de toetsen op je telefoon wijs je een beoordeling toe aan die oproep. Wij bieden twee mogelijkheden aan: het standaard beoordelingsmenu en een custom beoordelingsmenu.

Het standaard beoordelingsmenu

Het standaard beoordelingsmenu bestaat uit twee niveaus. In het eerste niveau beoordeel je de oproep met:

  • Verkoop
  • Lead
  • Overige

In het tweede niveau kun je aangeven hoeveel de verkoop heeft opgeleverd en hoe waardevol de lead was met de cijfers 1 t/m 5.

Het custom beoordelingsmenu

Naast het standaard beoordelingsmenu, is het ook mogelijk om een beoordelingsmenu naar eigen wens in te richten. De gewenste tekst laten wij professioneel inspreken.

Event tracking

Alle oproepen die middels call tracking tot stand worden gebracht, worden geregistreerd in ons dashboard. Daarnaast wordt er voor iedere oproep een event verstuurd naar Google Analytics. Deze events kunnen worden afgevangen in een doelmeting. Zo kun je zelf aangeven hoe je de oproepen wilt verwerken in Google Analytics. Standaard worden de oproepen op basis van de verwijzende bron verwerkt in Google Analytics. Voor iedere verwijzende bron kan een aparte doelmeting worden aangemaakt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om meerdere verkeersbronnen af te vangen in één doelmeting.

Naast het aantal oproepen per verkeersbron, is het ook mogelijk om de beoordelingen te verwerken in Google Analytics. Op die manier kun je oproepen onderscheiden op basis van de verwijzende bron én de oproep-beoordeling. Ook hier kies je zelf welke beoordelingen je wilt afvangen in een doelmeting. Zo kun je ervoor kiezen om alleen waardevolle oproepen af te vangen in een doelmeting. Wil jij bijvoorbeeld alleen de oproepen met ‘verkoop’ als beoordeling en oproepen met ‘lead’ als beoordeling en 5 als waarde, dan maak je voor beide beoordelingen verschillende doelmetingen aan.

Kosten

Het standaard beoordelingsmenu is kosteloos beschikbaar in zowel het Light-, het Basis- en het Premium-pakket. Wanneer je de beoordelingen ook wilt verwerken in Google Analytics, moet je gebruik maken van het Basis- of het Premium-pakket.

Het custom beoordelingsmenu en de verwerking van de oproep-beoordelingen is alleen kosteloos beschikbaar in het Premium-pakket. Kijk voor de actuele prijzen op onze prijzen-pagina.

Kwantitatieve versus kwalitatieve data

Door de beoordeelde oproepen te verwerken in Google Analytics, krijg je inzicht in welke media-inspanningen waardevolle conversies opleveren. Het aantal oproepen per marketingkanaal zegt niet altijd alles. Kwalitatieve data zegt veel meer. Zo kunnen vijf oproepen via Bing Ads net zo rendabel zijn als tien oproepen via Google AdWords. Met het beoordelen van oproepen weet je welke verkeersbron het meest rendabel is. Je kunt dus campagnes optimaliseren aan de hand van waardevolle data.

Wil jij ook oproepen beoordelen en de oproep-beoordelingen verwerken in Google Analytics en zo je campagnes optimaliseren op basis van waardevolle conversies? Neem dan contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketeer bij AdCalls
information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down