Form Tracking voor je leadformulierextensie in Google Ads

Geschreven door: Dennis van Dijk
2 MIN LEZEN

Maak jij gebruik van een leadformulierextensies in Google Ads? Vanaf nu is dit mogelijk met het gebruik van Form Tracking bij leadformulierextensies! Ben jij benieuwd hoe dit werkt of heb jij geen idee wat leadformulierextensies zijn? Lees dan snel verder!

Over leadformulierextensies

Wat zijn nou eigenlijk leadformulierextensies? Met leadformulierextensies kun je leads genereren via een formulier rechtstreeks vanuit je Google Ads advertentie. De lead hoeft dus niet eerst naar je website te gaan om een contactformulier in te vullen. Je kunt slechts één leadformulier per campagne toevoegen. Het is mogelijk om de leads vanuit Google Ads naar je CRM te sturen. Zie voor meer informatie ook het Google support-artikel.

De voordelen van leadformulierextensies

  • De leads worden direct verzameld zonder gebruik van je website.
  • Koppeling met je eigen CRM.
  • Ook geoptimaliseerd voor mobiele en tabletgebruikers.
  • Het valt op bij je Google Ads advertentie.

Over Form Tracking

De dienst Form Tracking is voor organisaties die gebaat zijn bij een snelle lead-opvolging. Wanneer een websitebezoeker middels een formulier op de website zijn telefoonnummer achterlaat, kun je met Form Tracking direct een terugbelverzoek ontvangen. Het formulier en het (zoek)gedrag van de bezoeker vormen de aanleiding voor het terugbelverzoek, waarvan de verbinding vrijwel direct na het indienen ervan tot stand wordt gebracht.

Op basis van het zoekgedrag en de informatie die de websitebezoeker heeft achtergelaten, kan de opdrachtgever een succesvol (sales-)gesprek voeren. Ben je niet in staat om het gesprek aan te nemen, dan wordt er op een later tijdstip alsnog een belpoging gedaan.

Form Tracking voor leadformulierextensies

Vanaf nu is het ook mogelijk om Form Tracking te gebruiken voor je leadformulierextensies in Google Ads. Zo kun je binnen één minuut in contact staan met de lead welke de leadformulierextensie heeft ingevuld. Door de lead zo snel op te volgen zorg je gemiddeld voor 30% meer omzet. 

Heb jij nog vragen naar aanleiding van dit blog? Aarzel niet en neem contact met ons op!

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief