Form Tracking implementeren is nog nooit zo gemakkelijk geweest!

Geschreven door: Dennis van Dijk
3 MIN LEZEN

Ben jij al bekend met Form Tracking? Én wist je dat het vanaf nu nog gemakkelijker is geworden om te implementeren? Met Form Tracking volg jij warme leads snel op. Hoelang duurt het voordat jullie nu een lead opvolgen? In dit blog vertellen we je meer over het gebruik van Form Tracking.

Wat is Form Tracking?

Met Form Tracking is het mogelijk om je leads binnen 1 minuut op te volgen! Hierdoor is de kans op een sale een stuk hoger. Het is dus ideaal voor jouw organisatie als je gebaat bent bij een snelle leadopvolging. De oproep wordt binnen 1 minuut aangeboden nadat de lead het contactformulier op je website heeft ingevuld.

Hoe werkt Form Tracking?

  1. Een consument is op zoek naar een product of dienst die jij aanbiedt en bezoekt daarom jouw website.
  2. Op jouw website laat de potentiële klant zijn of haar telefoonnummer achter, bijvoorbeeld in een contactformulier of met een terugbelverzoek.
  3. Vervolgens gaat direct bij de juiste persoon in jouw organisatie de telefoon over. Voorafgaand aan het gesprek ontvangt de medewerker eventuele informatie over de lead uit het contactformulier.
  4. Neem je op? Dan wordt de potentiële klant direct gebeld. Lukt opnemen even niet? Dan zal er op een later tijdstip nog een belpoging worden gedaan.
  5. De oproep wordt geregistreerd als conversie in ons dashboard en kan vervolgens ook verwerkt worden in externe systemen, zoals Google Analytics en Google Ads.

De voordelen van Form Tracking

Meer kans op sales

Zoals eerder genoemd, heb je meer kans op een sale. De lead is waarschijnlijk nog op je website en is op dat moment nog bezig met het oriënteren in jouw product of dienst. Warmer dan dit krijg je de lead niet! Daarnaast is ook gebleken dat wanneer je iemand binnen 1 minuut spreekt, 20% van de oproepen in een sale eindigt. Wanneer je iemand pas na twintig minuten spreekt, is dit nog maar 1%. Dit geeft dus aan hoe belangrijk het is om een lead snel te spreken.

Je bent de concurrentie voor

Als iemand bij jou een contactformulier invult, is de kans groot dat diegene dat ook bij jouw concurrenten heeft gedaan. Wanneer jij binnen 1 minuut de persoon aan de telefoon hebt, ben je de concurrentie voor en krijg je de kans om de lead aan jouw bedrijf of merk te binden. Je kunt daarbij ook gelijk goed inspelen op de wensen en behoeften van de lead.

Direct bij de goede afdeling

Je stelt zelf in waar je de lead wilt laten uitkomen. Je hebt hierbij de keuze tussen simultaan en round robin.Het voordeel is dat je dus zelf kunt kiezen of je bijvoorbeeld de leads bij je beste sales medewerker wilt laten uitkomen, of juist bij iedereen tegelijk.

Je mist nooit meer een lead

Het kan soms voorkomen dat je druk bent met andere zaken en leads daardoor blijven liggen. De leads komen onderop de stapel en op een gegeven moment heb je geen overzicht meer over de leads, waardoor je er soms een mist. Als de lead niet wordt opgepakt met Form Tracking, notificeren wij dit alsnog zodat de lead handmatig opgepakt kan worden. Door de inzet van Form Tracking mis je nooit meer een lead en volg je ze supersnel op! Door het gebruik van Form Tracking zet je dus direct een lead om in een sale.

Gemakkelijk te implementeren!

Het is vanaf nu mogelijk om Form Tracking zonder hulp van een webbouwer te implementeren. Lastige codes of ingewikkelde systemen zijn verleden tijd. Form Tracking is heel gemakkelijk te implementeren vanuit ons dashboard. Door deze nieuwe ontwikkeling heb jij Form Tracking binnen 30 minuten online staan op jouw website!

In het volgende support-artikel staat stap voor stap beschreven hoe de implementatie vanuit ons dashboard verricht kan worden.

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van Form Tracking? Neem dan gerust contact met ons op!

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief