Direct in contact met je leads door de inzet van Form Tracking

Onze dienst ‘Form Tracking’ zorgt ervoor dat jij warme leads direct omzet in een sale. Met deze dienst kun jij websitebezoekers die een telefoonnummer achterlaten in bijvoorbeeld het contactformulier binnen een minuut spreken. Zo smeed je het ijzer wanneer het nog heet is. Maak van deze warme leads direct harde sales. 

Een vaak voorkomend en herkenbaar scenario: leads komen binnen via het contactformulier op je website en komen in je mailbox terecht. Je bent enthousiast en wil de lead direct oppakken. Maar ondertussen komt een collega langs en ontvang je ook nog drie andere mailtjes. De lead komt hierdoor onderop de stapel te liggen. Door de inzet van form tracking kom je direct in contact met je leads. Met form tracking wordt er direct een oproep gestart, zodra een websitebezoeker zijn of haar telefoonnummer achterlaat. Jij kunt dus al contact hebben met jouw potentiële klant terwijl hij of zij nog op je website zit en de aankoopintentie dus het hoogst is. 

Benieuwd wat de mogelijkheden en voordelen van form tracking zijn? Lees dan snel verder.

 

Form Tracking is interessant voor:

Form tracking is vooral voor organisaties die gebaat zijn bij een snelle leadopvolging. Het is dé ideale tool voor het ondersteunen van leadopvolging en om het maximale uit je conversies te halen. Je kunt al contact met je websitebezoeker hebben terwijl hij of zij je website nog aan het bekijken is. Leadopvolging wordt op deze manier een proces van seconden in plaats van uren of dagen.    

 

Form Tracking werkt als volgt:

  1. Een websitebezoeker bezoekt je website en laat zijn contactgegevens achter.
    Dit kan in een contactformulier zijn, maar ook via een ‘Bel-mij-terug-formulier’. 
  2. Er wordt direct een oproep gestart richting de organisatie van de website met de volgende aankondiging:
    Dit is een terugbelverzoek via AdCalls. Toets 1 om het gesprek te accepteren of toets 2 om het gesprek te weigeren.”
  3. Wanneer het gesprek wordt geaccepteerd, wordt de websitebezoeker direct gebeld. De volgende scenario’s kunnen zich dan voordoen:
    1. De websitebezoeker neemt op: het gesprek wordt tot stand gebracht.
      De warme lead kan nu geconverteerd worden naar een sale.
    2. De websitebezoeker neemt niet op: het gesprek wordt beëindigd.
      Volgens de ingestelde interval worden er nog één of meerdere belpogingen gedaan. Is het maximum aantal belpogingen bereikt, dan zal dit genotificeerd worden per e-mail zodat het verder handmatig opgepakt kan worden. Je lead gaat dus nooit verloren!

 

De voordelen van form tracking:

  • Volg leads direct op. Wanneer iemand zijn telefoonnummer achterlaat in een contactformulier, is zijn aankoopintentie hoog. Laat die kans niet liggen omdat je salesteam druk is.
  • Mis nooit meer een lead. Met form tracking worden leads direct opgevolgd. Komt er uiteindelijk met form tracking geen succesvolle oproep tot stand, dan ontvang je een e-mail zodat jij de lead alsnog handmatig kunt oppakken.
  • Verbeter de klantervaring. Door de lead direct op te volgen en het telefoongesprek uit te laten komen bij de juiste afdeling of persoon realiseer jij een fijne klantervaring. Daarnaast is het een gegarandeerd wow-moment, wanneer een websitebezoeker binnen 30 seconden na het achterlaten van zijn gegevens al terug wordt gebeld.
  • Optimaliseer je salesgesprek. Met form tracking word je vooraf aan het gesprek al geïnformeerd over de lead. Begin het gesprek met een voorsprong.

 

Rapportage van je terugbelverzoeken:

Alle terugbelverzoeken worden gerapporteerd in een aparte rapportage in het dashboard van AdCalls. De rapportage geeft inzicht in alle terugbelverzoeken en de actuele status ervan. Bij de details van een terugbelverzoek heb je nog inzicht in de volgende punten:

  • Of de oproep is verstuurd naar Google Analytics
  • Het aantal belpogingen dat heeft plaatsgevonden
  • Eventueel de call recording en de beoordeling van de succesvolle oproep 

Je kunt de terugbelverzoeken ook weer in Google Analytics en Google Ads verwerken, zodat je ook daar weer inzicht krijgt in deze conversies. Met een contactformulier heb je hier natuurlijk ook al inzicht in door middel van webconversies. Maar wanneer je het door middel van onze integratie registreert, kun je ook weer extra inzichten krijgen. Net als bij de oproepen via call tracking kun je bij form tracking oproepen ook een beoordeling verwerken. Op die manier kun je zowel je web- als telefonische conversies op dezelfde manier verwerken.

 

Benieuwd of form tracking voor jou interessant kan zijn?

Ben je enthousiast of heb je nog vragen over form tracking? Neem contact met ons op, zodat wij al jouw vragen kunnen beantwoorden en jij direct aan de slag kunt!

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief