information close dehaze keyboard_arrow_down keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right keyboard_arrow_up person vpn_key tagline Facebook google-plus conversion pie-diagram message dots play linkedIn logo-adcalls logo-adcalls-payoff mail twitter phone Gift Card icon-trial icon-info ac-badge icon-trafficsource icon-campaigntracking icon-multinumber icon-bulb chevron-down

Vragen over call tracking? Neem contact met ons op.

Introductie Dashboard 3.0

De afgelopen periode is er hard gewerkt aan de doorontwikkeling van ons dashboard: dashboard 3.0. Naar aanleiding van een enquête en veel contact met onze partners en opdrachtgevers hebben wij verschillende verbeteringen doorgevoerd. Lees er alles over in dit blog.

De voordelen

Dashboard 3.0 is een doorontwikkeling van het huidige dashboard. Dit zijn de belangrijkste voordelen:

  1. Zelf je account beheren
    Het vernieuwde dashboard is vooral gericht op zelfvoorzienendheid. Zo kun je zelf een account aanmaken en inrichten, telefoonnummers aanvragen, gebruikers toegang geven en uitnodigen; en wijzigingen doorvoeren.

    Daarnaast kun je zelf apps in- en uitschakelen. Apps zijn bijvoorbeeld het beoordelingsmenu, de aankondiging-per-kanaal of call recording. Als beheerder van een account kun je in het nieuwe dashboard deze apps zelf beheren.

  2. Handige filters
    In het vernieuwde dashboard zijn meerdere filters beschikbaar. Zo is het nog makkelijker om periodes te selecteren en data te analyseren. Je kunt nog beter een onderscheid maken tussen dynamische en offsite oproepen. Wanneer je multi-nummeruitgifte toepast en dus beschikt over meerdere locaties, is het mogelijk om per locatie de data in te zien. Zo krijg je een nog beter overzicht van je gerealiseerde conversies.

  3. Support
    De support-pagina’s zijn uitgebreid en geïntegreerd in het dashboard. Zo heb je met één inlog toegang tot het dashboard en de online support-omgeving. Handig en snel alle informatie bij de hand.

  4. Snelheid dashboard
    Rapportages worden nu veel sneller ingeladen. Hierdoor is het makkelijker om de data op te vragen van langere periodes.

  5. Transparantie
    Je krijgt een beter inzicht in de verkeersbronnen die worden gemeten. Eerst werden alleen de verkeersbronnen getoond wanneer er daadwerkelijk een oproep was gerealiseerd via die verkeersbron. In het vernieuwde dashboard is er beter inzicht in welke verkeersbronnen staan ingesteld en hoeveel sessies (websitebezoeken) er daadwerkelijk zijn gemeten via de te meten verkeersbronnen.

  6. Wijzigingen bijhouden
    Gebruikers kunnen zelf wijzigingen doorvoeren. In de wijzigingsgeschiedenis is inzichtelijk wie wat heeft aangevraagd of gewijzigd.

Het migratieproces

Vanaf september wordt het vernieuwde dashboard geïntroduceerd. Let op: je hoeft zelf geen aanpassingen te verrichten in de implementatie van AdCalls op je website.

Het migratieproces zal gefaseerd plaatsvinden. Alle accounts worden een voor een overgezet naar het nieuwe dashboard. Hieronder zal toegelicht worden wat jullie hiervan kunnen verwachten.

  1. Beschik je over een bestaand AdCalls-domein? Binnenkort ontvang je een e-mail met daarin meer informatie over het migratieproces en de datum waarop de migratie voor jouw domein(en) zal gaan plaatsvinden.
  2. Zodra de migratie heeft plaatsgevonden, ontvang je opnieuw bericht van ons. Hierna kun je inloggen op het vernieuwde dashboard.

Tijdens de migratie blijven de telefoonnummers gewoon bereikbaar, maar wordt er geen data geregistreerd. De migratie neemt per domein gemiddeld 15 tot 20 minuten in beslag.

AdCalls Dashboard 3.0

Wat kun je nog meer verwachten?

Voorafgaand aan de introductie van AdCalls Dashboard 3.0 hebben wij hard gewerkt aan het fundament van AdCalls. Hierdoor zijn wij in de toekomst in staat om nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan ons platform. Dit kun je verwachten:

  • Call tracking-data in externe systemen
    Onze eerste focus ligt op het realiseren van koppelingen met externe systemen, waarmee call tracking-data beschikbaar kan worden gemaakt in externe systemen; zoals analytics-, advertising-, rapportage en CRM-tools.

  • Nog makkelijker analyseren en rapporteren
    Met behulp van nieuwe filter- en export-mogelijkheden, wordt het mogelijk om periodes met elkaar te vergelijken en rapportages te exporteren. Bijvoorbeeld naar PDF.

  • Verschillende talen
    Het dashboard van AdCalls komt beschikbaar in verschillende talen.

Heb je nog vragen over het nieuwe dashboard of het migratieproces? Neem contact met ons op.

Natalie
Geschreven door Natalie
Marketeer bij AdCalls